Alfabet, čije je sedište u Kaliforniji, zarađuje više novca od digitalnog oglašavanja nego bilo koja druga kompanija.

Gugl kao i druge pretraživačke platforme velikih tehnoloških kompanija beleže pad prihoda od digitalnog oglašavanja poslednjih meseci. Ovo ukazuje da su strahovi od recesije uticali na budžete za marketing, ali i na stalnu ranjivost industrije digitalnog oglašavanja.

Loši rezultati izazvali su rasprodaju dionica tehnoloških kompanija i podstakli strah od ekonomskog usporavanja u SAD, pišu svetski mediji.

Profit u Alfabetu, matičnoj kompaniji Gugla, pao je u poslednjem tromesečju za više od četvrtine jer su oglašivači smanjili potrošnju i pripremili se za ekonomski pad, napisao je The Times uz ocenu da se bauk recesije nadvio nad tržištem digitalnog oglašavanja.

Alfabet je povećao prihod u poslednjem kvartalu, ali ne onoliko koliko se očekivalo na Volstritu, gde su vrednosti dionica u trgovanju pre otvaranja tržišta u sredu, 26. oktobra, oslabile za više od 6%.

U 3 meseca do kraja septembra, prihod Alfabeta porastao je za 6% na 69,1 milijardu dolara, što je manje od predviđanja od 70,6 milijardi dolara. Neto prihod, dodaje Tajms, pao je za 27 posto na 13,9 milijardi dolara.

Alfabet, čije je sedište u Kaliforniji, zarađuje više novca od digitalnog oglašavanja nego bilo koja druga kompanija. Poseduje operativni sistem Android za pametne telefone i Jutjub, video platformu, kao i vodeći svetski pretraživač Gugl.

Dok je prodaja oglašavanja na Guglovoj platformi za pretraživanje nastavila rasti u poslednjem tromesečju, na Jutjubu je opala što, prema oceni Tajmsa ukazuje na to da se ove godine smanjila potražnja za digitalnim oglašavanjem.

Autor: redportal.rs

#Oglašavanje

#digitalni marketing

#gugl

#prihod