On je deo sistema auto-puteva koji treba da iznosi 60.000 km

Transafrički auto-put nije jedan predloženi put, već sistem. Projekat pokrenut davne 1971. godine po završetku ere nezavisnosti Afrike od strane Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Afriku (UNECA), zapravo je mozaik od devet auto-puteva. U kombinaciji, ovi putni pravci bi se protezali na 60.000 km širom kontinenta.

Najduža ruat prolazi od Kaira u Egiptu i ide do Kejptauna u Južnoj Africi i dug je 10.228 km. Druga najduža ruta prolazi od Tripolija u Libiji do Kejptauna, planinarenje od vrha do dna iznosi 9.610 km. Od planiranih auto-puteva, ostala dva najduža imaju po 8.000 km. Glavni latitudinalni auto-put koji putuje istok-zapad treba da poveže Egipat i glavni grad Senegala, Kairo i Dakar.

Kraći, ali još uvek monumentalan auto-put takođe prolazi istokom-zapadom, povezujući glavne trgovinske gradove ekonomskih snaga Istočne Afrike i Zapadne Afrike: Lagos, Nigeriju i Mombasu u Keniji. Masivni zapadnoafrički deo Transafričkog auto-puta povezaće Lagos sa Dakarom u dužini od 4.700 km.

Preostale veze koje treba da čine kontinentalni auto-put kraće su od okeana do okeanskih delova, ali su i dalje masovne u poređenju sa postojećim nacionalnim auto-putevima. Tu spadaju auto-put od Alžira do Lagosa, Nigerije od 4.504 km, koji povezuje Mediteran sa Gvinejskim zalivom. Centralna Afrika će se povezati do Crvenog mora auto-putem N’Djamena, preko Čad od Džibutija do zapadne Afrike auto-putem dugim 4.500 km. Dužinu Južne Afrike preći će auto-put od 3.520 km koji povezuje luku Atlantskog okeana Angole u ​​Libotu sa lukom Indijskog okeana u Mozambiku u Beiri.

IZVOR: TW/@AfricaFactsZone

Ambicija je velika. Međutim, do sada je samo deo predviđenog sistema u potpunosti završen. Sukob je glavni teret napretku. Rad na putnoj infrastrukturi praktično je nemoguć u nestabilnoj Libiji u Nigeriji (gde milicije Boko Harama terorišu područja), rogu Afrike i delovima istočne Afrike gde građanski rat, prekogranične tenzije i terorizam ometaju razvoj i večito nestabilnim delovima Centralne Afrike.

Završeni delovi u Angoli i Demokratskoj Republici Kongo oštećeni su u sukobima. Pored toga, jedna od glavnih finansijskih potpornica projekta, Afrička banka za razvoj (AfDB), prepravlja planove auto-puteva kako bi se prilagodila novim realnostima klimatskih promena koje su bile nepoznate sedamdesetih.

Shodno tome, kako se Afrika suočava sa troškovima prevoza u rasponu od 50% do 175% većim od razvijenog sveta zbog loše infrastrukture, auto-put se postepeno završava. Međutim, poboljšanje kopnenog prevoza nije jedini imperativ. Birokratija se takođe pokazuje kao prepreka većoj trgovini.

Autor: redportal.rs

#Afrika

#Kairo

#Kejptaun

#autoputevi