Novinar poznatog njujorškog lista obišao zajednicu Amerikanaca koji vole naš auto, dobivši neočekivane odgovore

Teško je ne evocirati uspomene kada je jedan od najpopularnijih automobila iz bivše države u pitanju. Slično kao što se čuveni fića koristio u generaciji pre njega, mnoge porodice su ga posedovale, putovale njim na more i nazad i koristile ga za gradske vožnje. Naravno, reč je o jugu.

Zapravo, auto je bio toliko dobar i toliko jeftin da se pomislili da bi mogao da bude izvezen u SAD, što je i urađeno. I prve godine je posao išao odlično, ali... U SAD su lokalni vozači ubrzo počeli da mu nalaze 1.000 mana, tako da je ovaj auto postao predmet ismevanja, koje donekle traje do današnjeg dana.

Međutim, izgleda da su krenuli i nešto drugačiji tonovi kada je naš jugić u pitanju. Dokaz za to nam dolazi iz Njujork tajmsa, koji je čitav jedan tekst posvetio zajednici Amerikanaca koji ga i dalje voze.

- Naći ćete ih kod ljudi koji vole opskurne stvari, koji radi različitosti vole stvari koje su nevoljene. Razlog zašto sam uzela 4. jugo po redu je što su jednostavni za održavanje. Možete ih popraviti bukvalno pomoću noža za puter i gumenom trakom - rekla je Valeri Hensen, koja je inače uzela jedan od automobila iz prve serije koja je uvezena u SAD, davne 1984. godine.

Međutim, mnogi trgovci automobila u Americi sada otvoreno govore da jugić nije ni blizu zaslužio toliko negativnih kritika koliko ih je dobio u američkim medijima, pa i u filmovima poput Umri muški ili Ko je ubio Monu?.

- Često imam utisak da je autor i voditelj Džej Leno ubio taj auto, što nije bilo u redu, jer niko ne želi da poseduje auto s kojim se šegače - rekao je Stiv Moskovic, inače bivši diler automobila, podsećajući na emisije kada se Leno redovno ismeavao ovom automobilu.

IZVOR: YT / Games-Serbia

U osvrtu na ovaj tekst, međutim, redakcija sajta Yahoo.com je dala mnogo realniji prikaz ovog automobila nego što je bio slučaj u SAD godinama unazad. Naime, ispostavlja se da je glavni problem ovog automobila u Americi bio taj što se ispostavilo da nije bio naročito pouzdan na 12-časovnim vožnjama kroz Teksas i Arizoni u najvrelijim letnjim mesecima, što i nije bila neka novost. Zapravo, iz istog razloga mini moris nije bio omiljen u ovoj zemlji početkom 60-ih. Samo, on ni izbliza nije imao takvu negativnu kampanju kao naš adut.

Štaviše, Njujork tajms piše da jugo više i nije toliko neomiljen kao ranije, a dokaz za to je da njegovi vlasnici sve češće pobeđuju na različitim izložbama automobila, dok se cene modela s kraja 80-ih mogu porediti (pazite sad) sa cenama poršea i mercedesa, koji su pravljeni u istom periodu. Uglavnom se radi o sumama koje prelaze 6.000 dolara.

Zapravo, na izvornom tekstu na sajtu Njujork tajmsa se javilo dosta bivših i sadašnjih vlasnika ovog automobila koji za njega imaju samo reči hvale. Istina, svi napominju jednu bitnu stvar - da ga je potrebno redovno održavati da bi služio dobro na američkim putevima.

Reklo bi se da pokajanje uvek dođe pomalo prekasno? Ili za jugića nikad nije kasno? Videćemo.

Autor: redportal.rs

#Njujork tajms

#entuzijasti

#jugo