Izložba će biti otvorena do 12. maja 2024. uz redovne prateće programe galerije Hestia

U umetničkoj rezidenciji i galeriji Hestia sinoć je otvorena izložba slika umetnice Biljane Đurđević, pod nazivom Poslednja večera.

Izložba Poslednja večera, koju će publika moći da pogleda sve do 12. maja 2024. godine, nastavak je višegodišnjeg projekta Biljane Đurđević, Studija slučaja u kojem se umetnica posvetila sudbini ljudskog bića u trenutku njegove sve veće dehumanizacije i instrumentalizacije od strane tehnologije, industrije i medija, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou.

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

- Galerija Hestia smeštena je u prostoru stana gde se ahromatska dela Biljane Đurđević mogu iščitavati na više nivoa. Kada se određeno delo posmatra iz susedne prostorije ono će posetioca suptilno uvući u distopijski narativ, otkrivajući se tek pokojim detaljem kao što je telo ili sto, da bi nam se tek kad mu se primaknemo, pokazalo u svoj svojoj monumentalnosti – kaže kustoskinja izložbe Neva Lukić.

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Izložba Poslednja večera je poslednja serija radova Biljane Đurđević koju odlikuje odsustvo boja, ali i ljudskih figura, a atmosfera i narativ su klaustrofobični, čime autorka pokušava da upozori na nestajanje energije običnog čoveka. Umetnica vešto secira čoveka iz raznih perspektiva – telo, dušu, intelekt, a sve da bi tim ahromatskim slikarstvom upozorila na totalitarne aspekte neoliberalnog sveta u kome živimo i pokrenula nas na promenu.

Na slikama se vide različiti kućni predmeti - krevet na sprat, stolice, stolovi, elementi domaćinstva. Međutim, iako svi ti predmeti asociraju na toplinu doma, u Biljaninom radu ovi elementi su hladni, mogli bi da pripadaju školama, bolnicama, fabrikama, psihijatrijskim i svim ustanovama koje mogu da podsećaju na zatvor, a mogu pripadati i samom zatvoru.

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Kako u svom tekstu za izložbu Neva Lukić navodi, umetnica se u ovoj seriji radova poziva i na Fukoovo delo Nadzirati i kažnjavati (1975), prikaz istorijske promene kažnjavanja u zapadnim sistemima u kojem autor prati promene u društvu koje su dovele do zatvora kao dominantne forme kažnjavanja, a sam zatvor povezuje sa različitim mehanizmima kontrole, ustanovama kao što su škole, bolnice, fabrike ili kasarne.

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Izložba će biti otvorena do 12. maja 2024. uz redovne prateće programe galerije Hestia na adresi Topličin venac br 14.

Radno vreme galerije je od srede do subote od 12.00 do 18.00 časova.

O UMETNICI:

Foto: Galerija Hestia/Galerija Hestia

Biljana Đurđević magistrirala je na odseku slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Doktorsku tezu odbranila je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo. Bila je gostujući predavač na Parsons novoj školi dizajna od 2010. do 2011. godine. Dok se ranijih godina koncentrisala uglavnom na slikarstvo, nedavno je počela da svoje velike slike razvija u stop-motion animacije. Godine 2020. objavila je grafički roman zasnovan na novijim delima iz ciklusa Oruđe delanja.

Autor: Redportal.rs