Doživljaji iskustava sa kojima se nikada ne biste susreli 🧐

The Begginer guide je video-igrica bazirana na narativu, bez dugoročnih ili kratkoročnih ciljeva. Umesto toga, ona priča priču o osobi čija se psiha polako raspada. Usput, suočavajući vas sa problemima depresije, usamljenosti i sumnje u sebe. Ona je samo jedna od mnogih.

Igre pred nas postavljaju izazov

Neke od sličnih igara koje imaju isti metod su Firewatch, suštinski simulator pešačenja, gde ste stavljeni u ulogu vatrogasca, i igre Papers Please, gde igrate policajca zaduženog za kontrolu imiganata u autoritarnoj državi. Svaka od njih nudi iskustvo koje predstavlja izazov i stavlja težinu posledica iza svih naših odluka, time omogućavajući da svaki put imamo drugačije iskustvo u igri.

Odavno znamo da igre mogu da stvore nova iskustva koja procesuiramo kao da su se dogodila u realnosti. Tome možemo da zahvalimo istraživačima iz Human-Computer Interactions.

Igre takođe mogu izazvati i negativne emocije, poput krivice ili tuge, ali i dalje u celini predstavljati pozitivno iskustvo.

Suštinski, tokom napredovanja u ovakvim igrama postoje ti tzv. eureka momenti. Trenuci kada igrač doživi određenu minijaturnu promenu svoje perspektive. Ne u kontekstu dramatične promene pogleda na svet, već dovoljno da razmišlja o tome i da taj osećaj ostane sa njim neko vreme.

Najbolji primer jednog takvog ispunjavajućeg iskustva možemo da vidimo u komentaru gejmera, koji je opisao svoj doživljaj pri završetku igre Hellblade: Senuas Sacrifice:

Nikada nisam iskusio to da me igrica ostavi u takvom šoku nakon što sam je završio. Bukvalno sam sedeo bez reči kada je odjavna špica krenula da ide. Nemoguće mi je da rečima opišem tu katarzu i taj osećaj koji me je preplavio kada sam shvatio simbolizam poslednje scene. Kao da je sva tenzija koja se nakupljala do tog trena nestala. Zaplakao sam, najiskrenije, jer je zaista bilo prelepo.

IZVOR: YT / GameNews

Igra Hellblade: Senuas Sacrifice pruža jedinstveno iskustvo da se iskusi život osobe sa psihozom. Koja vas, kroz napredovanje u igri, tera da se suočavate sa teškim trenucima i emocijama.

Autor: Matthew Whitby / redportal.es

#Gaming

#Igrice

#Video igre

#gejming

#psihologija