Stručnjaci kažu da još uvek postoje prepreke koje se mogu ukloniti pre nego što se kamioni bez vozača postanu uobičajeni na putevima

Švedski proizvođač kamiona Scania nije jedini proizvođač automobila koji razvija autonomne vozila, ali je nedavno postao prvi u Evropi da ih koristi za isporuku komercijalnih proizvoda, piše Gina.

- Uzimamo robu i prevozimo ga sa tačke A do tačke B, potpuno autonomano - rekao je Peter Hafmar rekao AFP-u iz odeljenja za transport Scania.

U pilot projektu, samopouzdan kamion manevrisan je za otprilike 300 kilometara između Sederalja i Jonkopinga u južnoj Švedskoj, isporučujući brzu hranu. Spolja, vozilo izgleda gotovo kao bilo koji drugi kamion, ali postoje ugrađene kamere i dva senzora na krovu. U kabini, volan i sedišta su tamo gde i očekujete, ali kontrolna tabla je prepuna brojnih uređaja i ekrana, a mnoge žice vode do računara za sedište na suvozaču.

Stvari su se morale prilagoditi kao kada se kamion pridruži saobraćaju na autoputu i ​​šta da radi kada drugi automobil pređe put ispred njega. Svaki put kada kamion radi nešto neočekivano, kao što je kočenje ili usporavanje bez očiglednog razloga, tačno trenutak kada se to dogodilo. Senzori kamiona takođe se svakodnevno kalibriraju pre nego što izađu na put.

Stručnjaci kažu da još uvek postoje prepreke koje se mogu ukloniti pre nego što se kamioni bez vozača postanu uobičajeni na putevima, kako u pogledu tehnologije i zakonodavstva. Očekuje se da će se to rešiti do kraja 2020-ih ili početkom 2030-ih, kažu stručnjaci. Pojava samovozećih kamiona može se smatrati pretnjom rada vozača kamiona, jednom od najčešćih zanimanja na svetu. Ali trebaće dugo vremena pre nego što se veštačka inteligencija može baviti svim aspektima logistike.

Autor: redportal.rs