Tokom protekle dve decenije, Boing i njegov evropski rival Erbas postepeno su se okretali efikasnijim i profitabilnijim avionima – širokotrupnim avionima sa dva motora umesto četiri koliko ih je na modelu 747

Posle više od pola veka proizvodnje, poslednji Boingov avion tipa 747, čuveni kit, izašao je iz fabrike u državi Vašington. Kada je prvi put proizveden 1969. godine, bio je najveći komercijalni avion na svetu i prvi sa dva prolaza između sedišta. I dalje je veći od većine drugih aviona.

Dizajn aviona je takav da uključuje drugi nivo koji se proteže od kokpita preko prednje trećine aviona. Zbog toga letelica ima grbu koja je avion odmah učinila prepoznatljivim i inspirisala nadimak – kit.

Više od 50.000 zaposlenih u Boingu radilo je 16 meseci da bi prvi 747 bio proizveden. Kompanija je od tada napravila još 1.573 komada.

Međutim, tokom protekle dve decenije, Boing i njegov evropski rival Erbas postepeno su se okretali efikasnijim i profitabilnijim avionima – širokotrupnim avionima sa dva motora umesto četiri koliko ih je na modelu 747.

Delta je bila poslednja američka avio-kompanija koja je koristila 747 za komercijalne putničke letove, što se završilo 2017. godine. Neki međunarodni prevoznici ipak nastavljaju da koriste boing 747, a među njima je nemačka avio-kompanija „Lufthanza”, prenosi RTS.

Boing je u maju najavio da će svoje sedište iz Čikaga preseliti u Arlington u Virdžiniji.

Selidba u Vašington, to jest Okrug Kolumbiju pruža mogućnost rukovodiocima kompanije da budu bliže ključnim zvaničnicima vlade SAD i Savezne uprave za civilno vazduhoplovstvo, koja izdaje sertifikate za putničke i teretne avione.

Odnos Boinga sa FAA bio je zategnut nakon nesreća sa smrtnim ishodom 2018. i 2019. godine Boingovog najprodavanijeg modela aviona, 737 Max. Upravi je trebalo skoro dve godine da odobri promene dizajna i dozvoli da se taj model aviona vrati u saobraćaj.

Autor: redportal.rs

#AVION

#Boing 747

#Proizvodnja