Istraživanje je pokazalo da su astronauti na šestomesečnoj misiji doživeli gubitak koštane mase koji je ekvivalentan dve decenije na Zemlji, s tim da svemirska putovanja takođe vrše pritisak na kardiovaskularni sistem i povećavaju izloženost zračenju.

Akademsko istraživanje o astronautima otkrilo je razoran uticaj svemirskih putovanja na ljudski skelet. Samo oko polovine izgubljene kosti nadoknađeno je godinu dana nakon povratka, što je izazvalo zabrinutost oko budućih misija na Mars i Mesec.

Duže svemirske misije dovele su do povećanog gubitka koštane mase i smanjene verojatnosti oporavka. Do gubitka koštane mase dolazi zbog nedostatka gravitacije u svemiru, gde su kosti koje nose težinu na Zemlji obično bez težinskog pritiska.

Istraživanje je provedeno na 17 astronauta, 14 muškaraca i tri žene prosečne starosti od 47 godina, koji su leteli na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS) u proteklih sedam godina. Posada je bila iz američke svemirske agencije NASA, kanadske i evropske svemirske agencije te japanske agencije za istraživanje svemira.

Radili su s istraživačkim timom koji je vodio profesor Li Gabel sa Univerziteta u Kalgariju i to godinu to dana nakon povratka na Zemlju. Devet članova posade doživelo je trajni gubitak mineralne gustoće kostiju nakon što su proveli između četiri i sedam meseci u svemirskim misijama, prenosi Sky News.

- Astronauti su doživeli značajan gubitak koštane mase tokom šestomesečnih svemirskih letova, gubitak koji bismo očekivali kod starijih osoba tokom dve decenije na Zemlji, a povratili su tek polovinu tog gubitka nakon godinu dana na Zemlji - rekao je profesor Gabel o istraživanje, objavljenom u časopisu Scientific Reports.

#Kosti