Žig Čuvarkuća dugoročni strateški projekat koji će izgraditi osećaj da domaći proizvodi imaju kvalitet

Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović rekao je danas da žig Čuvarkuća dugoročni strateški projekat koji će pomoći da u svesti potrošača bude izgrađen osećaj da domaći proizvodi imaju kvalitet, i da kupujući njih oni jačaju svoju ekonomiju.

Video: Tanjug/Strahinja Aćimović

- Sa ta tri dinara razlike od kupovine domaćih proizvoda se jačaju naše skolstvo, zdravstvo i infrastruktura. Upravo u ovim kriznim vremenima smo videli koliko je važno da budemo oslonjeni na sebe i da jačamo domaću ekonomiju - ocenio je Malinović tokom posete supermarketu iz trgovinskog lanca 'Veropulos'.

Istakao je da je do sada 900 proizvoda dobilo taj žig i da je za PKS od suštinskog značaja da mali proizvođači sa Stare planine, Pešterske visoravni i drugih perifernih krajeva Srbije imaju mogućnost da ponude svoje proizvode u ovako organizovanom trgovinskom sistemu s kojim imaju dugoročne ugovore.

- Mi vidimo prema rezultatima sa polica da svi proizvodi koji imaju žig 'Čuvarkuća' imaju rast prodaje, što potvrđuje da srpski potrošač želi i prepoznaje kvalitet", rekao je Malinović. Pozvao bih potrošače da tokom praznične kupovine budu čuvarkuće i da kupujući 'Čuvarkuće' čuvaju našu zemlju Srbiju - poručio je Malinović.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede Jelena Blagojević je naglasila da trgovinski lanac Supervero dugo godina podržava male proizvođače tako što plasira njihove proizvode.

- Danas smo se uverili da je sve meso poreklom iz Srbije pravilno označeno. Ideja je bila da podstičemo domaće proizvođače a i da potrošačima damo uvid u kvalitet proizvoda koje konzumiraju i oni su vrlo zadovoljni, jer sada znaju tačno šta koriste i koji je kvalitet toga - rekla je Blagojevićeva.

Generalni direktor Veropulosa za Srbiju Mark Ernest Garofani navodi da je 95 procenata od oko 3.500 svežih proizvoda i 65 odsto od oko 15.000 pakovanih u ovim supermarketima roba iz Srbije.

Video: Tanjug/Strahinja Aćimović

- Mi smo od retkih lanaca koji idu u susret proizvođačima. 'Vero' podržavao žig 'Čuvarkuća' i iniciramo njegovo širenje kroz finasijsku pomoć malim proizvođačima da dobiju taj žig, jer je Srbija zemlja koja ima izvanredan potencijal proizvodnje - rekao je Garofani.

Naveo je da je to shvatio kao misiju Veropulosa i da kao osoba koja je dugo radila u inostranstivu zna da je takav pristup kapitalan za razvoj lokalne privrede.

- Kroz iskustvo koje imam na srpskom tržištu znam da je sve što dalazi odavde tako velikog kvaliteta da smo svi u obavezi da sačuvamo tu proizvodnju - istakao je Garofani.

On je objasnio da se dobavljači biraju na terenu i tako što ih iskusni kulinari degustiraju i spremaju, pre nego što ih odaberu za svoje kupce.

Predstavnik mesare Rames Ivan Franelić istakao je da je saradnja sa Superverom odlična prilika da oni kao mala firma dobiju mesto u vitrinama jednog ozbiljno organizovanaog šitema trgovine.

Video: Tanjug/Strahinja Aćimović

Franelić je dodao da njegova firma radi sa stočarima iz cele Vojvodine koji imaju kvalitetno meso i kontinuiranu isporuku stoke.

Predstavnik Žitostoka koji se bavi proizvodnjom živinskog mesa Željko Lazić naglasio je da će se uz pomoć Veropulosa prijaviti za dobijanje žiga Čuvarkuća, jer njegova kompanija čitavu proizvodnju organizuje u Srbiji i u kratkom roku isporučuje sveže meso na tržište.

Video: Tanjug/Strahinja Aćimović

Autor: Tanjug

#Ivan Franelić

#Jelena Blagojević

#Mark Ernest Garofani

#PKS

#privredna komora srbije

#Žarko Malinović

#Željko Lazić