Mesec drži ljudski um u svom ropstvu od večeri do zore

Kada je reč o uticaju Meseca na čoveka, mnogi ljudi o tome i ne razmišljaju.Većina ljudi zna da postoje različite faze kroz koje Mesec prolazi od mladog do punog. Ljudi primećuju promene u ponašanju, loše spavaju, često se bude noću i razdražljivi su. Gledajući u nebo ili kalendar, zaključuju da se sve to dešava za vreme punog meseca. Možda zvuči sujeverno, ali uticaj punog meseca na ljude i životinje je stvaran.

Mesec drži ljudski um u svom ropstvu od večeri do zore. Vekovima su je ljudi širom sveta obožavali kao važno božanstvo, verujući da ima stvarnu moć da utiče na njihove živote i zdravlje.

- Mesec je posmatrao Zemlju pažljivije nego ikada ranije. Mora da je bila svedok svih pojava koje su se dešavale, kao i svih dela na našoj planeti - napisao je Haruki Murakami, japanski pisac.

Mnogi od nas su čuli različite teorije o sposobnosti Meseca da promeni naše zdravlje i mentalno i fizičko. Ali da li je to samo mit ili postoje naučni dokazi?

Kada prestanete da pomislite da je Mesec jedini prirodni satelit na Zemlji i da se na njega oslanja da bi pomogao stabilizaciji planete, nije teško zaključiti da utiče i na nas. Studija je pokazala da nešto više od 80% naučnika za mentalno zdravlje veruje da Mesec ima moć da nas razboli.

Tokom 1970-ih, naučnici su otkrili da Mesec ima veliki uticaj na vodu i da može da promeni način na koji krv teče u našim telima. Međutim, s obzirom na sva istraživanja koja su od tada rađena, naučnici nisu sigurni da li Mesec utiče na našu cirkulaciju i rad srca. Studija iz 2013. godine pokazala je da nije neuobičajeno da broj otkucaja srca i krvni pritisak muškaraca značajno padnu tokom punog i mladog meseca. Prema drugoj studiji, ako treba da imate operaciju srca, ako to uradite tokom punog meseca, možete povećati svoje šanse za preživljavanje, pa čak i skratiti boravak u bolnici.

Menstrualni ciklusi su često povezani sa fazama Meseca, jer, dok se pun mesec javlja svakih 29 dana, menstrualni ciklus se generalno ponavlja svakih 28 dana. Dok neki podaci sugerišu da žene koje imaju cuklus duže od 27 dana imaju snažan potencijal da se "povežu" sa lunarnim ciklusima (i gravitacionom privlačenjem koja dolazi od njih), postoji veća šansa da će sve primetne promene u ciklusu imati više uticaja. uradi sa njim sa hormonalnim promenama nego sa samim Mesecem.

- Kao hronobiologa, zanimaju me sve vrste ritmova i uvek sam bila fascinirana poklapanjem dužine lunarnog ciklusa i dužine menstrualnog ciklusa - ​​rekla je profesorka Šarlot Forster iz Centra za neurobiologiju i Genetika na Univerzitetu Julius-McMuriglan u Nemačkoj.

Neke studije sugerišu da postoji porast rađanja tokom punog meseca (opet, zbog njegove gravitacione sile).

Prema analitičarima, oko 70 miliona ljudi na našoj planeti se bori sa adekvatnom količinom sna. Mesec, naravno, utiče na kvalitet sna. U danima punog meseca san je loš, isprekidan i teško se zaspi. Tokom punog meseca spavamo oko 20 minuta manje, a oko 30% je kraća REM faza sna. Neki istraživači kažu da ekstra jako svetlo može biti jedan od krivaca za loš san. Postoje mnoge promene koje izazivaju lunarni ciklus u našem telu, tako da može uticati na urinarni trakt tela, a može biti povezan i sa traumatskim događajima. Istraživanja pokazuju da su saobraćajne nezgode češće tokom punog meseca.

#Mesec