Ova funkcija može biti prilično opasna, jer su ljudi u nekoliko navrata gubili prste zbog nje.

Mnoga premijum vozila dolaze s funkcijom „mekog zatvaranja“, što znači da elektromotori obavljaju zatvaranje vrata kada sistem prepozna potrebu za tim.

Ispostavilo se da ova funkcija može biti prilično opasna, jer su ljudi u nekoliko navrata gubili prste zbog nje, a poslednji se odnosi na vlasnika Mercedes-Benza koji je tužio kompaniju zato što su mu vrata slomila palac.

U oktobru prošle godine, kada je izvezao vozilo iz garaže, palac na ruci mu je smrvljen od strane sistema mekog zatvaranja. U međuvremenu, on je na sudu zatražio nadoknadu za pretrpljenu štetu, kao i promenu dizajna sistema koji bi trebalo da sadrži neku zaštitu. U aktuelnoj formi, sistem mekog zatvaranja „se ne razlikuje od moderne giljotine“, smatra zamenik šerifa.

Ričard Dž. Kastigar mlađi, koji je ujedno glavni zamenik šerifa okruga Pima u Arizoni, imao je incident s porodičnim Mercedes-Benzom GLE 450 (2020.).

- Problem je što sistem uglavnom nije sposoban da detektuje prst ili drugi predmet uhvaćen između vrata i stuba. On je veoma kratkog hoda (šest milimetara), što otežava detekciju stranog tela.

S druge strane, snaga sistema je zaista dovoljno velika da slomi drvenu olovku, a očigledno i prst. Mada to neće mnogo pomoći gospodinu Kastigaru, mnogo je slučajeva poput njegovog, a neki su završili na sudu s lošim rezultatima.

Autor: Telegraf.rs

#kola

#prst

#tehnika