Gradonačelnik najavio prve 2 linije javnog rečnog prevoza

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je danas da Beograd uvodi sistem javnog linijskog rečnog prevoza, čime se nastavlja vizija spuÅ”tanja glavnog grada na reke.

- Beograđani će nakon raspisivanja međunarodnog tendera za linijski rečni prevoz, a prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, dobiti mogućnost da koriste rečni prevoz kao sistem javnog linijskog prevoza - rekao je Radojičić i naveo da je ukupna planirana vrednost projekta 4 miliona evra.

U prvoj fazi predviđene su dve linije - 1. je Crvena linija od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra Milan Gale MuÅ”katirović a 2. Plava linija od Zemuna do Ade Huje, rekao je on.

Rečni prevoz će, kako je dodao, znatno olakÅ”ati kretanje kroz grad, naročito stanovnicima koji žive na obalama Save i Dunava, gde će biti postavljena stajaliÅ”ta javnog linijskog rečnog prevoza.

Podsetio je da je na poslednjoj sednici SkupŔtine grada usvojen Predlog projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda, čime se Beograd pridružuje evropskim gradovima koji su u punom kapacitetu iskoristili potencijal reka na čijim obalama leže.

Gradonačelnik je kazao da će uvođenje rečnog javnog linijskog prevoza u gradu koji ima viÅ”e od 100 kilometara obala, doprineti ostvarivanju strateÅ”kih ciljeva Grada a to je uvažavanje "zelene hijerarhije" i uvođenje ekoloÅ”ki prihvatljivijih vidova prevoza koji će smanjiti saobraćajne gužve u centru grada, te uticati na poboljÅ”anje kvaliteta vazduha.

- Građani će istu karticu za prevoz moći da koriste u autobusima, tramvajima, trolejbusima, a uskoro i na brodovima - rekao je gradonačelnik.

Gradski Sekretarijat za javni prevoz i Sekretarijat za privredu pripremili su projekat javno-privatnog partnerstva rečnog prevoza na teritoriji grada Beograda i dostavili ga vladinoj Komisiji za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno miÅ”ljenje, rekao je Radojičić.

Predloženi rok trajanja javno-privatnog partnerstva je 30 godina.

Privatni partner je u obavezi da pusti u rad 11 putničkih brodova, da izgradi marinu i depo za prihvat i njihovo održavanje i servisiranje, a Grad Beograd treba da obezbedi lokacije sa pripadajućom infrastrukturom.

Nakon Beograda na vodi, tim projektom nastavljamo viziju i strateŔko opredeljenje da Beograd spustimo na reke i iskoristimo njihov pun potencijal, naveo je gradonačelnik srpske prestonice.

Autor: Tanjug / redportal.rs

#Beograd na vodi

#brodovi gradski prevoz

#gradski prevoz brodom

#gsp brodići

#gsp brodovi

#gsp rečne linije

#rečni javni prevoz