Upotreba električnih skutera se poslednjih godina neviđeno proširila u svim većim gradovima širom sveta, ali je praćena i kontroverzama

Stokholm je prepolovio broj električnih trotineta dozvoljenih na ulicama, što je najnoviji udarac ovom sve popularnijem, ali kontroverznom obliku javnog prevoza.

Gradsko veće je izglasalo ograničenje broja licenciranih električnih trotineta na 12.000 sa sadašnjih 23.000 i smanjilo broj licenciranih kompanija na osam sa tri. Ograničenja stupaju na snagu 1. januara, a gradski zvaničnici će u narednih nekoliko nedelja objaviti kojim kompanijama će biti dozvoljeno da zadrže svoje dozvole za iznajmljivanje, rekli su lokalni zvaničnici nakon glasanja.

Upotreba električnih skutera se poslednjih godina neviđeno proširila u svim većim gradovima širom sveta, ali je praćena i kontroverzama. Zagovornici kažu da su električni trotineti odgovarajući oblik prevoza, dok kritičari kažu da preplavljuju ulice i da mogu biti opasni pri velikim brzinama.

Nekoliko svetskih prestonica uvelo je ograničenja na njihovu upotrebu. Kopenhagen ih je potpuno zabranio u oktobru 2020. i dozvolio ih ponovo godinu dana kasnije, ali uz stroga pravila koja ograničavaju njihovo parkiranje i korišćenje.

Oslo je u julu ove godine smanjio broj dozvoljenih električnih trotineta sa 20.000 na 8.000 i uveo zabranu njihove vožnje između 23.00 i 5.00 časova ujutru. Pariz je uveo ograničenje brzine od 20 kilometara na sat. Singapur je zabranio električne trotinete na pešačkim stazama, po uzoru na Nemačku i Francusku.

Autor: redportal.rs

#električni trotinet

#ograničenja

#stokholm

#trotineti