VIPER će sleteti krajem 2023. godine 🤓

Napokon je poznato gde će NASA rover, prvi ikada na Mesecu, biti spušten.

Rover, lovac na led, pod imenom Volatiles Investigating Polar Exploration Rover (skraćeno VIPER) sleteće zapadno od Nobile kratera, koji se nalaza u blizini mesečevog južnog pola. Krajem 2023. godine, VIPER će poleteti ka Mesecu na vozilu Griffin (letelici za supštanje) u okviru SpaceX Falcon Heavy rakete.

Kako navode iz NASA:

Godine studija su uložene u evaluaciju i istraživanje polarne regije koji VIPER treba da istraži. VIPER ide u nepoznatu teritoriju, da bi testirao hipotezu i otkrio krucijalne informacije za budućnost svemirskih istraživanja.

VIPER je veama važna komponenta NASA Artemis svemirskog programa, kome je cilj da uspostavi dugotrajno i održivo prisustvo ljudi na Mesecu i oko Meseca do kraja druge decenije 21. veka. Da bi se ovaj ambiciozni cilj ostvario, biće potrebna široka upotreba lunarnih izvora resursa - posebno leda.

Posmatranja koja je izvršio NASA Lunar Reconnaissance Orbiter kao i druge svemirske letelice, ukazuju da se na Mesecu nalazi velika količina vode u formi leda, posebno u regionima koji su u konstantnoj senci u blizini polova. VIPER je dizajniran da testira sve ove sumnje i da, najvažnije, donese validne podatke naučnicima o tome koliko zapravo ima leda i da li se on može iskoristiti.

Region Nobile (mesto sletanja) je površine oko 93 kilometra kvadratna. Rover težak 450 kilograma, na solarni pogon, će meriti i obeležavati led koji se nalazi pod zemljom. Testiranja će se obavljati i u prethodno navedenim oblastima koji su u konstantnoj senci - koja su jedna od najhladnijih regiona u našem celom sunčevom sistemu.

VIPER će biti na direktnoj misiji na površini Meseca oko 100 dana. Testove će obavljati uz pomoć 3 spektrometra i bušilice, koji mogu da izvlače uzorke sa metar dubine.

Cena misije VIPER iznosiće oko 660 miliona dolara.

#Artemis