U famoznom permafrostu pronađen prilično star meda

Ruski naučnici su nedavno u Sibiru došli do otkrića medveda koji je obitvao na ovom prostoru još za vreme ledenog doba. Zapravo, kako javlja BBC, medveda su pronašli uzgajivači irvasa koji žive u ovom području.

Ostaci ovog priličnog starog medveda su pronađeni u pećini na Ljahovskim ostrvima, koja se nalaze na Arktičkom okeanu, na severozapadu Rusije, a koja nose ime po istraživaču Ivanu Ljahovu koji ih je i pronašao 1.773. godine.

Ovaj medved iz davne prošlosti je otkriven zahvaljujući topljenju permafrosta u Sibiru do kog je došlo u poslednjih nekoliko godina. Ovaj medved inače nije jedino otkriće životinja iz ovog perioda, tako da su ovde pronađeni ostaci mamuta, krznenih nosoroga, ždrebad iz ledenog doba, nekoliko štenaca, kao i mladunci pećinskih lavova.

Ipak, ovo otkriće je najznačajnije jer je ovaj medved za sad jedina pronađena životinja kojoj je meko tkivo netaknuto. Ali to nije sve, njemu su takođe u potpunosti očuvani zubi, nos kao i unutrašnji organi. Praktično su netaknuti. Pre ovog otkrića, zapravo, sve što se od ove vrste moglo pronaći bile su kosti.

Medved je prebačen u Severoistočni federalni univerzitet u Jakutsku, koji je specijalizovan za proučavanje izumrlih životinja, kao što su mamuti ili krzneni nosorozi.

Otkriće je značajno za svetske okvire, ovo je prvi ovakav medved koji je pronađen, sa potpuno netaknutim organima - izjavila je paleontolog Dr Lena Grigorijeva.

Po njenim rečima, pećinski medved se smatra davnim rođakom od mrkog medveda. Naučnici sa ruskog univerziteta smatraju da je ovaj medved primerak vrste koja je izumrla pre 15.000 godina, a koji je naseljavao široka prostranstva u Evropi i Aziji.

Paleontolozi kažu da će proučavanje ostataka biti podvrgnuto svim modernim sredstvima, koja uključuju tačno utvrđivanje njihove starosti ugljeničnom metodom, ali i molekularna, genetska i druga istraživanja.

Proučavanje će biti obavljeno kao u slučaju čuvenog mamuta koji je pronađen na ostrvu Mali Ljakovski u severnom Sibiru - dodala je Grigorijeva.

Svakako, sama činjenica da je pronađen medved koji je naseljavao Zemlju pre skoro 40.000 godina predstavlja srećnu okolnost za istraživače prošlosti planete koju naseljavamo.

IZVOR: YT / Extinction Blog