Bili su poluvodne kitovi sličnih krokodilima

Naučnici su u sredu rekli da su u Egiptu otkrili fosil star 43 miliona godina ranije nepoznate vrste amfibijskog četvoronožnog kita koji pomaže u praćenju prelaska kitova sa kopna na more.

Novootkriveni kit pripada Protocetidae, grupi izumrlih kitova koji padaju usred te tranzicije, rekao je tim istraživača koji vodi Egipat. Njegov fosil otkopan je iz stena srednjeg eocena u depresiji Fajum u egipatskoj zapadnoj pustinji - području koje je nekada pokrivalo more i koje je pružilo bogat niz otkrića koja pokazuju evoluciju kitova - pre nego što je proučeno na Paleontološkom centru za kičmenjake Univerziteta u Mansouri.

Novi kit, nazvan Phiomicetus anubis, imao je procenjenu dužinu tela od oko tri metra i telesnu masu od oko 600 kg i verovatno je bio vrhunski predator, rekli su istraživači. Njegov delimični kostur otkrio ga je kao najprimitivnijeg protocetidnog kita poznatog iz Afrike.

- Phiomicetus anubis je ključna nova vrsta kitova i kritično otkriće za egipatsku i afričku paleontologiju", rekao je Abdulah Gohar iz MUVP -a, vodeći autor rada o otkriću objavljenog u časopisu Proceedings of the Royal Society B.

Ime roda kitova odaje počast Fajumskoj depresiji, a naziv vrste odnosi se na Anubisa, drevnog egipatskog boga sa psećom glavom povezanog sa mumifikacijom i zagrobnim životom. Uprkos nedavnim otkrićima fosila, velika slika rane evolucije kitova u Africi ostala je u velikoj meri misterija, rekli su istraživači. Rad u regionu imao je potencijal da otkrije nove detalje o evolucionom prelasku sa amfibijskih na potpuno vodene kitove.

Sa stenama koje pokrivaju oko 12 miliona godina, otkrića u Fajumskoj depresiji "se kreću od poluvodnih kitova sličnih krokodilima do džinovskih potpuno vodenih kitova", rekao je Mohamed Sameh iz egipatske Agencije za zaštitu životne sredine, koautor.

Novi kit je pokrenuo pitanja o drevnim ekosistemima i usmerio istraživanja ka pitanjima poput porekla i suživota drevnih kitova u Egiptu, rekao je Hesham Sellam, osnivač MUVP-a i drugi koautor.

#Egipat