Više naliči njemu no bilo kom drugom organu 😂

Kao najkompleksnija i najsavršenija do sada otkrivena struktura u univerzumu, ljudski mozak se smatra bez premca i bez njemu jednakog po važnosti i sposobnosti. Međutim sudeći po najnovijim istraživanjima, našao je svog takmaca u na nikom drugom do testisu.

Prema studiji objavljenoj prošle nedelje u časopisu Royal Society Open Biology, naš mozak ima zapanjujući broj sličnosti u proteinima i genomu sa testisima - i najviše naliče njemu, više nego bilo koji drugi deo tela.

Uprkos svojim mnogim sposobnostima, dugo se sumnjalo da mozak i testisi dele neku vezu. Prethodna istraživanja su već dokazala vezu između inteligencije i kvaliteta sperme. Ipak nikada se nije spoznalo do kraja kolika je zapravo veza između ova dva pobratima.

Da bi otkrili o čemu se radi, naučnici su u ovoj studiji uporedili uzorke 33 različita tipa tkiva. Uključujući i mozak, testise, srce, jajnike, jetru, prostatu, cerviks i bubrege. Po njihovim rezultatima, mozak je načinjen od 14.315 različitih proteina, dok su testisi načinjeni od 15.687 - dele zajednička tkiva u čak 13.442 slučaja!

Kako se navodi u studiji:

Najviši broj zajedničkih proteina je primećen kod mozga i testisa, i oni čine najsličniju formu tkiva u telu. Velika analiza gena i njihove aktivnosti u telu (33.689 gena i 15 tipova ljudskog tkiva) otkrila je da i u kontekstu genetike - ljudski mozak i testisi dele najviše sličnosti od svih organa u telu.

Kao posledica toga, i mozak i jaja imaju veoma veliki broj funkcionalnih sličnosti. Na primer, mozak se sastoji on neurona koji su podržani glijalnim ćelijama. Tako i testisi imaju takođe ćelije podrške koje se nazivaju Sertoli želije.