Mnogi vozači prave grešku u vožnji koja ih može skupo koštati kada su u pitanju troškovi održavanja automobila

Po pravilu, kvačilo bi trebalo da izdrži 100.000 ili više kilometara. Mnogi faktori utiču na habanje kvačila u automobilu sa ručnim menjačem, ali većina njih se može sprečiti.

Ako vam se kvačilo istroši nakon manje od 80.000 kilometara, to znači da verovatno radite nešto pogrešno. Po pravilu, kvačilo bi trebalo da izdrži 100.000 ili više kilometara.

Foto: Unsplash.com/ NeONBRAND / @neonbrand

Mnogi vozači prave grešku u vožnji koja ih može skupo koštati kada su u pitanju troškovi održavanja automobila. Iz navike, iz lenjosti ili jednostavno zbog neznanja, često se dešava da vozači drže, ili „odmaraju“, levu nogu na papučici kvačila tokom vožnje.

Ovo značajno skraćuje vek ovog skupog potrošnog dela. Kvačilo je važan deo svakog automobila. To je potrošni deo koji se skoro uvek istroši pre nego što ceo automobil bude spreman za otpad.

Normalno je da se tokom životnog veka automobila zameni ploča i ostali delovi kvačila, možda nekoliko puta, ali ako se istroši posle manje od 80.000 kilometara to znači da verovatno nešto grešite. Po pravilu, kvačilo bi trebalo da izdrži 100.000 ili više kilometara. Mnogi faktori utiču na habanje kvačila u automobilu sa ručnim menjačem, ali većina njih se može sprečiti.

Foto: Pexels.com/Tim Samuel

Najčešća greška je držanje noge na kvačilu tokom vožnje. Mnogi vozači tokom vožnje odmaraju nogu na pedalu kvačila. Iako tada postoji samo minimalan pritisak na papučicu, što po svemu sudeći ne utiče na rad i ponašanje automobila, kvačilo pati zbog toga.

Autor: nportal.rs