Postoji mogućnost da su to ostaci nebeskih tela nakon sudara u prošlosti

Centar za male planete Međunarodne astronomske unije sa sedištem u Parizu objavio je otkriće 3 nova meseca koji kruže oko ledenih divova Sunčevog sistema, Urana i Neptuna, javlja Anadolu.

Višestruka zapažanja i posebne tehnike obrade slika ključne su za potvrđivanje postojanja ovih slabih i udaljenih meseci, navodi Institut za nauku Karnegi u saopštenju objavljenom prošle sedmice, citirajući astronoma Skota Šeparda sa Instituta za nauku Karnegi u Vašingtonu.

Novi Uranov mesec, privremeno nazvan S/2023 U1, prvi je put uočen u novembru 2023. godine i potvrđen podacima koji datiraju iz 2021. godine. S promerom od svega 8 kilometara, najmanji je Uranov mesec, s orbitalnim periodom od 680 dana.

Jedan od Neptunovih meseca, privremeno označen kao S/2002 N5, prvi put je opažen u septembru 2021. godine.

Taj mesec, promera 23 kilometra, ima orbitalno razdoblje od 9 godina. Manji novi Neptunov mesec, privremeno nazvan S/2021 N1 i promera 14 kilometara, otkriven je 2021. godine pomoću teleskopa Subaru i potrebno mu je skoro 27 godina da završi svoju orbitu.

Njihove orbite i položaji ukazuju na to da bi mogli biti fragmenti većih meseci razbijenih sudarima u ranim danima Sunčevog sistema.

Iako trenutna tehnologija može propustiti čak i manje mesece, ova otkrića otvaraju vrata daljem istraživanju i razumevanju formiranja i istorije Sunčevog sistema.

Autor: Avaz.ba