Trenutno ovo udruženje predstavlja oko 160,000 izvođača i radnika u medijima

U nedelju je jedno od najvećih udruženja u SAD koje okuplja umetnike National Board of the Screen Actors Guild-American Federal of Television and Radio Artists ili SAG-AFTRA objavilo da će od sada influenserima koji prave sadržaj za društvene mreže omogućiti da budu članovi, što im donosi razne pogodnosti.

U ovom novom ugovoru, SAG-AFTRA jasno su naznačili da će proširiti svoju definiciju advertajzinga tako da uključuje sadržaj koji prave influenseri, kao i da će oni moći da se kvalifikuju za zdravstveno i penziono osiguranje. Trenutno ovo udruženje predstavlja oko 160,000 izvođača i radnika u medijima iz oblasti koje uključuju “film i digitalne pokretne slike, televizijski program, video igre, korporativnu/edukativnu i drugu produkciju, nove medije” i druge.

- Želim da se zahvalim našim zaposlenima na trudu koji su uložili u stvaranje ovog sporazuma od koga će benefite imati i trenutni članovi SAG-AFTRA, ali i koji će svim stvaraocima omogućiti da nam se priključe - rekla je predsednica SAG-AFTRA Gabriel Karteris.

Ovaj sporazum je korak u tom smeru, On pokriva reklamiranje koji se dešava na svim društvenim mrežama i kodifikuje “brendirani sadržaj koji stvaraju influenseri” kao vrstu reklame, što znači da će svaki član SAG-AFTRA koji se bavi ovim poslom od sada moći da se kvalifikuje za članstvo u strukovnom udruženju i sva pripadajuća prava. Pod kategoriju brendiranog kontenta spada sve što “stvara, distribuira i proizvodi bilo koji influenser”.

Inače ne postoji neka vrsta garantovanog minimalca koja je garantovana ovim ugovorom. Drugim rečima, influenseri i dalje treba da pregovaraju za novac koji će dobijati za svoj rad.

Autor: Vice

#Influencer

#Sindikat

#Social Media