U toku su radovi na ruÅ”enju postojećeg prvog perona, temelja nadstreÅ”nica i demontaži trećeg staničnog koloseka

U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad.

Nakon jednomesečnih aktivnosti, trenutno su u toku radovi na ruÅ”enju postojećeg prvog perona, temelja nadstreÅ”nica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je ruÅ”enje nadstreÅ”nica zavrÅ”eno, saopÅ”tila je Infrastruktura železnice Srbije.

Do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka.

Foto: Facebook.com/Železnička stanica Novi Sad / @railwaynovisad

U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna.

Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstreŔnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad.

Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd - Novi Sad nesmetano bila puÅ”tena u saobraćaj.

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.

Foto: Pixabay.com/MichaelGaida

Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i Å”estog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepeniÅ”na konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.

Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeniÅ”tvem i liftovima njegova korisna povrÅ”ina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, Å”to podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta.

Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U skladu sa novim tehnoloÅ”kim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeÅ”tena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnoloÅ”kim projektom.

GradiliÅ”te u železničkoj stanici Novi Sad je ograđeno i onemogućen je pristup trećim licima.

Autor: Tanjug

#NOVI SAD

#radovi

#železnička stanica