Marketing tim: Voždovac ima potencijal da bude u rangu najvećih i najboljih klubova Evrope!

Sa marketing timom Voždovca razgovarali smo o trenutnoj situaciji u klubu, radu sa igračima van terena, kao i o tome šta sve profesionalni fudbaler mora da zna. Mnogo zanimljivih stvari iz sveta fudbala koje do sada niste imali prilike da čujete.

Razgovarali smo o načinu rada u jednom klubu koji igra elitni rang takmičenja srpskog fudbala. Upoznali smo se sa načinom rada u Voždovcu i saznali koliko, u stvari, profesionalni fudbaler trenira na terenu, a koliko van njega. Saznali smo da nije sve u tome kakve igre igrač pruža na terenu, već da fudbaleri nastupaju i pre i posle utakmica.

Uživajte u intervjuu marketing tima FK Voždovac za Redportal.rs, jer do sada na ovakav način nisu ni sa kim razgovarali 😎:

Otkud ovde?

Prošli smo mnoga takmičenja, od Svetskog prvenstva, Lige šampiona, Lige Evrope, Superkupa Evrope, čak i Kupa Španije. Na svim mogućim fudbalskim takmičenjima, osim Evropskog prvenstva. Radili smo na svim mogućim takmičenjima i videli kako to izgleda, ali kada je došao poziv da radimo za jedan srpski klub koji ima sve evropske uslove za rad koji omogućavaju da se sve ideje sprovedu u delo, prihvatili smo poziv. Naravno, taj klub je Voždovac. Volimo Voždovac da poredimo sa Nemačkom Cvajtom jer je potencijal ovog kluba baš takav. Dobra infrastruktura postoji, i ona se sad razvija i kroz omladinsku školu, dok unutar kluba postoji jasan sistem u kom se tačno zna ko i šta radi. Postoji nemačka preciznost. 😁 Ali moramo da kažemo da je najvažnija stvar dolaska u Voždovac to što se ovde niko ne meša u posao i možemo slobodno svoje ideje da sprovedemo u delo. Lepo je raditi u ovakvom klubu koji nije na najvišem evropskom nivou, ali ima potencijal da to bude. Jasno može da se vidi da klub raste uz vašu pomoć i zato je mnogo lepše raditi ovde nego u klubovima koji su na najvišem nivou.

Baš se niko ne meša u posao?

Postoje razni komentari koji dolaze sa raznih nivoa, spoljnih, ali suštinski je to da svi ljudi u klubu i iz TC stoje iza nas. Znači, iza svake šale na Tviteru, iza svake ideje koju sprovodimo. Na primer, mi sada učestvujemo u kampanji skupljanja čepova, ali i ceo TC se priključio akciji i pomaže klubu da skupi što više. Suština svega je u tome da smo mi samo prateća ekipa igračima koji su na terenu, sve je podređeno njihovom uspehu i uspehu kluba. Zato stvari dobro funkcionišu. Niko nije iznad kluba. Mi smo svakog dana ovde, ali i na gostovanjima. Pratimo sve šta se dešava i znamo kada je nekome potrebna pomoć i podrška. I svi su nam uvek na raspolaganju. Mi znamo gde nam je mesto i šta nam je posao, ne pravimo greške da se mnogo opustimo i onda pređemo granicu koja ne bi trebalo da se pređe. Nekada imamo već pripremljeno sve, ali se situacija u trenutku promeni i onda sve menjamo i prilagođavamo trenutnoj situaciji. Na primer, bila je situacija o osnivanju Superlige Evrope i bilo je lepo i popularno o tome da se piše, ali Voždovac nije bio u poziciji koja je nama dozvoljavala šalu. Zato o tome nismo pisali, već smo se usredsredili na svoju realnu situaciju.

Kako vam izgleda jedan dan na poslu?

Dolazimo u klub pre igrača, imamo sa njima dobru komunikaciju. Niko ne ide u svlačionicu dok se prvo ne javi i ne pita kako smo. Komunikacija nam je na visokom nivou, pa se dešava da sa igračima razgovaramo o svakodnevnim temama. Tako nam se desila situacija da je direktor čuo naš razgovor sa igračima i našalio se sa nama da nam u opis posla treba dodati i savetovanje. Volimo da kažemo da je naša kancelarija ispovedaonica. 😁 Razgovaramo sa njima, pratimo njihova raspoloženja, kao i treninge, kako bismo videli sa kim bismo mogli da napravimo šalu ili koga treba motivisati. Posle treninga razgovaramo sa njima kako je trening prošao, ali i njihovim daljim planovima za taj dan. Pomažemo im u svakodnevnoj komunikaciji sa medijima, ali i u drugim situacijama. Na primer, dešava se da žele da upišu strani jezik, pa im mi pomognemo da nađu dobrog profesora. A dešava se i da žele da upišu fakultet, pa im i u tome pomažemo. Ovde je jedno savetovalište u potpunosti 🤣.
Ali najviše vremena sa igračima provodima dan pred utakmicu i na dan utakmice. Tada smo sa njima i u karantinu i na putovanju. Tada i oni učestvuju sa nama u nekim objavama i jedva čekaju da vide koje su naše prognoze za strelca. 😁 Tako se dešavalo da smo motivisali momke koji su već na narednim utakmicama bili strelci. Interesantno je da mi nekada pomažemo i stručnom štabu, od kog tražimo određene informacije koje im prikazujemo na neki drugi način i tako im pomažemo u pripremi treninga i utakmica. Stručni štab čak i zahteva od nas da prisustvujemo na njihovim sastancima kako bismo i sa njima radili na javnom nastupu.

Svakodnevno radite sa mladim ljudima, a neretko i sa decom jer ima igrača koji imaju 16 ili 17 godina. Kako izgleda rad sa njima, da li i vi učestvujete u njihovom vaspitanju? Kako izgledaju vaše radionice javnog nastupa, odnosa sa javnošću, ličnog brenda?

Najpre smo analizirali postojeću situaciju kako bismo videli gde se nalazimo. Taj period nije kratak jer smo morali dobro da se uputimo kako bismo znali odakle da počnemo. Ono što nas je iznenadilo je bila činjenica da je malo njih bilo svesno koliki je, u stvari, njihov potencijal u ovom trenutku. Prvo šta smo uradili je bilo da shvate koliko se njihovo ponašanje odražava na klub, kako individualno tako i kao grupe. Bilo nam je važno da izazovemo povratnu reakciju, da se oni zainteresuju i da dođemo do toga da im takve radionice budu interesantne. Suština svega je da oni shvate da im je to jako bitno za karijeru.
Onda smo prešli na lični brend, odnosno da shvate kolika je njihova tržišna vrednost. Da je 50% igračka vrednost, a 50% sve ono ostalo što oni mogu da urade. Mi im ne možemo pomoći u igračkom delu, ali sa njima radimo na njihovom ponašanju, odnosu prema zajednici, obrazovanju i učenju stranih jezika, jer svi žele inostrane karijere.
Ključ svega je Voždovac. Oni su igrači Voždovca, i to mora da se poštuje. Svi mi ovde radimo u ime FK Voždovac, znači ime i prezime i Voždovac. Pored toga bitno je bilo da oni shvate i svoj marketinški potencijal, da mogu biti ambasadori raznih firmi. A na kraju i to da se danas pri realizaciji transfera gleda igrački deo, ali i marketinški potencijal igrača. Jer sav njihov potencijal koji imaju može da ih motiviše da razmišljaju šta bi radili posle fudbala. Jer treba naći strast i van fudbala, pošto kad se završi karijera, treba raditi nešto novo, nešto što će ih ispunjavati.
Onda smo došli do javnog nastupa. Razgovarali smo sa njima o tome da javni nastup nije samo nastup ispred medija, već je to mnogo širi pojam i obuhvata sve. Počev od ponašanja prema dečacima koji skupljaju lopte, preko svojih saigrača do protivnika, a kako prema ljudima koji rade u klubu: od ekonoma do direktora.

U okviru predavanja ste imali i simulaciju konferencije za medije?

Da, napravili smo konferenciju na kojoj smo simulirali različite nastupe novinara koji su postavljali različita pitanja: od onih prijatnih do onih krajnje neprijatnih. Na primer, postavili smo pitanja u kontekstu da je promašena šansa na utakmici produkt emocije prema nekom drugom klubu. Naša poenta je da oni nauče da se nose sa takvim pitanjima i ne dozvole da ih neko na takvim stvarima poremeti i slomi. Dobra stvar takvih radionica je u tome što fudbaleri mogu da vide jedni druge u različitim situacijama i na konkretnom primeru se uvere na koje sve načine mogu da pokažu sagovorniku ono što ni po koju cenu ne žele.

Vi kasnije pratite i analizirate njihove reakcije kako biste videli ima li napretka?

Da, upravo to radimo. Na primer, kada smo počeli akciju sa čepovima, skupljali smo ovde, a sada oni na svakom koraku razmišljaju kako da skupe što više čepova, jer u tome vide svrhu. Drago nam je kada ulete kod nas u kancelariju i kažu kako su upisali strani jezik ili fakultet. Vidimo da sve ima smisla. 😁 Probudili smo u njima želju za novim stvarima, stvarima koje su im bile strane i nepoznate, što je i bio cilj.

Portal kao nijedan drugi 😎:

Jasno je da se kod nas piše o igračima Zvezde i Partizana i da su oni uvek u žiži javnosti. Zato smo sa njima radili na tome da oni moraju da se nametnu kako bi se o njima pisalo. Neće novinar da traga o njima ako oni sami o sebi najpre ne serviraju lepe priče. Evo nas ovde, vi ste prvi koji razgovarate na ovakav način sa nama. Takođe, kod nas informacije ne cure i mi smo jasno to rekli medijima. Šta god da treba, pitajte i mi ćemo rado i uvek odgovoriti. Naš cilj i posao je da zaštitimo fudbalere, pa tako niko nije mogao da čuje da li je neki naš igrač zaražen koronavirusom. Mi smo to radili jer smo želeli da ih zaštitimo da nemaju problema u svojim sredinama. Jer svi oni imaju komšije, poznanike, prijatelje... Bitna je njihova privatnost, ali isto tako svi oni su jako odgovorni momci.

Priča o čoveku koji je obavljao posao maskote Arsenala obišla je svet. Voždovac se ponudio da ugosti maskotu Arsenala i tako proširi društvo reptila na krovu. 😁

Pa to je bila malo lična stvar, neko iz tima voli Arsenal. 😂 Šalu na stranu, naš hešteg #klubkaonijedandrugi nije slučajan i želimo da se to vidi u svemu što radimo. Mi gledamo da od maskote pravimo poseban brend, jer želimo da naš Zmaj bude brend. To je u sportskoj kulturi normalno. Ali tu je interesantno da je jedan igrač došao i rekao da ne može taj čovek otići iz kluba i da će sve finansije biti pokrivene. Igrači tako vide da mogu da urade nešto i da imaju uticaj na takve odluke. Shvataju da ne moraju nemo da posmatraju stvari oko sebe koje im se ne dopadaju i koje nisu ispravne. Jer svi ljudi u klubu su jedan tim.
pročitajte još

ZMAJ spalio JAVOR! ⚽

Autor: redportal.rs

#fudbal

#intervju

#vozdovac

#zmaj