Težak je 4,5 tone, što ga čini teškim kao 2 kompletna putnička automobila. 🚗🚗

Najveće električno vozilo na svetu je džinovski kiper koji se oslanja skoro isključivo na energiju proizvedenu sopstvenim sistemom, koji zahteva samo minimalno punjenje.

Nazvano eDumper, najveće električno vozilo na svetu je zapravo konvertovani kamion Komatsu 605-7 HD čiji je dizel motor zamenjen električnim motorom i ogromnom baterijom. Napravljen je u saradnji između švajcarske kompanije E-Mining, Empa, Univerziteta u Bernu i NTB Interstaatlicke Hochschule fur Technik Buchs. Stvaranje ovog električnog vozila na svetu trajalo je otprilike 18 meseci i predstavljeno je 2018. godine kada je izvelo svoje „prvo putovanje“ u kamenolomu Vigier Ciment u švajcarskom kantonu Bern.

Foto: Facebook.com/Alexandru Imreh / Electricvehicleweb.in

Prema EMPA, eDumper ima najveću bateriju ikada proizvedenu za električno vozilo. Težak je 4,5 tone, što ga čini teškim kao 2 kompletna putnička automobila. Sam kamion je prazan težak 58 tona, a može da nosi nosivost od 65 tona.

Kada je dizajnirao najveći EV na svetu, tim je znao da će raditi u kamenolomu, transportujući kreč i lapor stene iz višeg rudarskog područja u niže postrojenje za preradu. Zato su odlučili da iskoriste energiju stvorenu tokom njegovog spuštanja kako bi napajali svoj kasniji uspon uz padinu kamenoloma.

Kada se spušta potpuno napunjen, eDumper generiše energiju preko svojih diskova za prekid i skladišti je u svojoj ogromnoj bateriji umesto da je ispušta u okolinu. Što je veća težina, to je veća energija lomljenja koja se generiše, a sa svojih maksimalnih 123 tone, može da generiše dovoljno energije da se napaja uz padinu kamenoloma.

EMPA procenjuje da eDumper može da transportuje preko 300.000 tona stene godišnje, što znači da će za 10 godina uštedeti 1.300 tona CO2 i 500.000 litara dizela.

Foto: Facebook.com/Alexandru Imreh / Electricvehicleweb.in

Iako je prvobitno dizajniran kao samodovoljno vozilo, eDumper ne može da generiše 100 procenata energije koju koristi svaki dan, posebno zimi, kada rad baterije nije optimalan. Zbog toga, najveći električni kamion na svetu mora svaki dan da provede kratko vreme na punjaču. Takođe je vredno istaći da je cena eDumper-a otprilike 2,5 puta veća od cene Komatsu 605-7 HD kiper kamiona na dizel motor, što ga čini manje nego idealnom investicijom za većinu kompanija.

Iako još uvek nije isplativo oslanjati se na električne dampere, eDumper je dokaz da je električni pogon moguć čak i u slučaju velikih vozila kao što su vozila za rudarenje.

IZVOR: YT / eMining AG

Autor: redportal.rs

#baterija

#edumper

#električni kamion

#električno punjenje

#najveći električni kamion na svetu