IOS softver se ažurira tako da aplikacije neće morati da vam prate sve onlajn aktivnosti

Apple daje svojim korisnicima izbor: Dozvolite Fejsbuku i drugim aplikacijama na IOS platformi da vam prate onlajn aktivnosti ili zabranite praćenje potpuno.

Šta biste vi izabrali?

Novi softver ajfona iOS 14.5 biće dostupan sledeće nedelje. Sa ažuriranjem dolazi i App Tracking Transparency, koja će naterati aplikacije da zahtevaju dozvolu pre nego što budu prikupljale podatke sa uređaja. Pre svega će promeniti indetifikator preko kojeg aplikacije prate vaše aktivnosti na telefonu i prema tome vam šalju personalizovane reklame.

Apple će takođe ažurirati i ostale uređaje kao što su iPad, Apple sat, Mek kompjuter i Apple TV.

Iz te kompanije su izjavili da nove mere privatnosi služe da "pruže transparetnost i daju korisnicima pravo izbora da li žele da im se podaci prate". Apple će tražiti od svih da poštuju ovo pravilo u buduće.

Fejsbuk, Gugl i mnogi drugi giganti u tehnologiji nisu zadovoljni ovom promenom.

Fejsbuk je u decembru već reagovao na najavu novog softvera tako što je rekao da će najviše uticati na male biznise i njihovo reklamiranje i da će im pasti oko 60 % prometa.

Nisu izneli nikakve podatke koje mi verifikovali tvrdnju od pada od 60 % do sada.

- Ovo će naterati biznise da se okrenu pretplati i drugim naplatama unutar aplikacije što znači da će Apple profitirati i mnoge besplatne usluge će prestati - izjavili su iz Fejsbuka.

Gugl ne planira da napravi slične promene u svom Android operativnom sistemu. Sličan identifikator postoji i u tom sistemu a i već postoji opcija gde aplikacije traže vaše odobrenje kako bi pristupili vašoj lokaciji, kameri ili mikrofonu.

- Uvek gledamo da radimo sa proizvođačima kako bi poboljšali mere privatnosti dok sa druge strane razvijamo platformu koja dozvoljava reklame - Izjavili su iz Gugla za CBS News.

Gugl Hrom će do 2022. ukloniti praćenje trećeg entiteta. Umesto praćenja individua, Gugl planira da dozvoli targetiranje reklama ka grupama korisnika sa sličnim interesima, potez koji naglašavaju da je manje invazivan ali koji je i dalje mnogo kritikovan od advokata za veću privatnost.

- Novo ažuriranje Apple je najbitnije poboljšanje digitalne privatnosti u istoriji interneta i to je pravi udarac Fejsbuku - rekao je Džejson Kint, direktor reklamno-trgovačkog udruženja Digital Content Next i borca za digitalnu privatnost.

Autor: redportla.rs

#Fejsbuk

#apple

#gugl

#privatnost

#tehnologija