Ovaj potez dolazi skoro 15 godina nakon što je britanska kraljevska porodica prvi put debitovala na društvenim mrežama

Godine 1926, kada je japanski car Hirohito stupio na carski tron, milioni Japanaca su ga poštovali kao živog boga. Skoro 100 godina kasnije, najstarija neprekidna monarhija na svetu izgleda veoma drugačije.

Njegov unuk, car Naruhito, obećao je da će carsku porodicu zemlje dovesti u moderno doba kada je preuzeo vlast pre pet godina. A u ponedeljak je kraljevsko domaćinstvo napravilo veoma definitivan korak u moderna vremena: pridružili su se Instagramu.

Ovaj potez dolazi skoro 15 godina nakon što je britanska kraljevska porodica prvi put debitovala na društvenim mrežama, prenosi Bi-Bi-Si.

- Japanci su bili možda poslednja značajna carska porodica koja nije u potpunosti prihvatila digitalno doba - primećuje analitičar društvenih medija Endrju Hjuz.

Ali to je bio neizbežan potez. Porodica je jasno stavila do znanja svoju želju da se angažuje sa mlađim generacijama i ostane relevantna; a kako ti subjekti sve više dobijaju sadržaj samo preko svojih telefona, porodica će takođe morati da ide na internet.

Ali za one koji se nadaju da će dobiti autentičniji pogled na svakodnevni život carske porodice, dosadašnje 48-časovno prisustvo naloga @kunaicho_jp pomalo je razočaravajuće.

- Kada sam čuo da su napravili nalog na Instagramu, odmah sam ga proverio. Ali naravno, car nije želeo da objavi današnji ručak sa emodžijem ili tako nešto - napisao je jedan netizen.

Na 70 slika i pet video snimaka koji su do sada postavljeni na profil carske porodice, car Naruhito, carica Masako i njihovo obožavano jedino dete, 22-godišnja princeza Aiko, zauzimaju istaknuto mesto. Ali stranica ne otkriva nikakve lične beleške, razmišljanja ili još iskrenije slike kraljevske porodice.

Dosadašnje slike imaju prilično formalan ton – samo pregled kraljevskih dužnosti u proteklih nekoliko meseci: javni nastupi, posete muzejima, oblastima pogođenim zemljotresom i sastanci u sobama sa članovima kraljevske porodice iz drugih zemalja. Poster za rođendansku proslavu prikazuje cara i caricu kako sede za stolom, smeškajući se za kamere.

- Objave na profilu su izuzetno dosadne, iste fotografije koje deli u saopštenjima za javnost - rekao je Džefri Hol, predavač japanskih studija na Univerzitetu Kanda.

Natpisi, napisani isključivo na japanskom jeziku, za sada ostaju samo činjenični prikazi događaja prikazanog na fotografijama. I dok su iskoristili funkciju „priče“ – alat koji korisnici Instagrama obično koriste da objavljuju sporadične trenutke svog svakodnevnog života – čini se da su je do sada zvaničnici japanske carske porodice koristili samo za prikazivanje fotografija. događaja.

Autor: redportal.rs