Omladina Japana pokazuje malo interesovanja za izlazak i glasanje na izborima u nedelju

Jedan od najvećih lanaca nudli u Japanu, kompanija Ipudo, zabrinuta zbog slabog interesovanja mladih za predstojeće izbore za gornji dom parlamenta, odlučila je da podeli besplatne rezance mladoj populaciji, u pokušaju da ih pokazati više volje po političkim pitanjima, piše Gardijan.

Omladina Japana pokazuje malo interesovanja za izlazak i glasanje na izborima u nedelju.

Idupo, koji ima preko 50 restorana širom zemlje, nudi beskrajne količine besplatnih rezanaca i traži od mladih samo da potvrde da će glasati u nedelju.

Mladi Japanci se često žale da se politika japanskih političara fokusira na stariju populaciju. Kažu da se u društvu osećaju zaboravljenim od političara. Sama činjenica da su većina poslanika i ministara u Japanu ljudi u višim godinama demotiviše mlade Japance da glasaju.

- Političari vide starije ljude, čija je izlaznost velika, kao važne kupce od kojih mogu da dobiju glasove - rekao je Hiroši Jošida, profesor ekonomije na Univerzitetu Tohoku. S druge strane, mladi su kao povremeni kupci, pa su manje važni, pa politike favorizovanja starijih neizbežno imaju prioritet.

Kompanija Ipudo je za japanski list Mainichi Shimbun rekla da će njena ponuda "stvoriti priliku ljudima da daju svoj glas, iako glasanje nije njihova navika".

Odziv mladih na izbore u Japanu u prošlosti je bio prilično nizak. Na prethodnim izborima za donji dom održanim u oktobru, samo 36% onih u 20-im godinama izašlo je na izbore, što ih čini najmanje zainteresovanom starosnom grupom za glasanje, pokazuju podaci japanskih ministarstava.

Oni između 18 i 19 godina pokazali su nešto bolje brojke na izborima. Na izborima je glasalo 43,2% mladih tog uzrasta. Broj mladih od 20 godina koji su izašli da glasaju na raznim izborima u poslednje tri decenije je nešto ispod 50%.

Sa trenutnom predizbornom kampanjom u kojoj dominira kriza troškova života, neangažovani mladi birači štete svojoj finansijskoj budućnosti, kaže se u novoj studiji objavljenoj u japanskim novinama. Oni gube oko 78.000 jena (575 dolara) godišnje za svaki pad od 1% u odzivu mladih birača, rekao je Jošida, profesor ekonomije na Univerzitetu Tohoku.

Analizirajući podatke o izborima za 40 godina, Jošida je zaključio da je veća vjerovatnoća da će vlada povećati poreze i izdati obveznice, povećavajući budući teret duga mlađih ljudi, svaki put kada izlaznost ove druge grupe padne za 1%. Osim toga, penzije se povećavaju više od beneficija za mlađe, kao što je dodatak za negu dece, pod istim okolnostima, rekao je on.

Autor: redportal.rs

#Izbori

#Mladi

#glasanje

#japanci

#nudle