Transfiguracija vidljiva golim okom 😮

U potpuno ludom eksperimentu, naučnici su transformisali destilovanu vodu u metal na nekoliko sekundi, dozvoljavajući tečnosti da sprovodi elektricitet.

Nefiltrirana voda već poseduje sposobnost provođenja elektriciteta, jer u sebi ima soli. Sa druge strane, destilovana voda sadrži samo molekule vode.

Teoretski, ako bi neko napravio dovoljno veliki pritisak na vodu, molekuli vode bi se zbili zajedno i njihove orbite elektrona bi se preklopile. Ovo bi omogućilo elektronima da slobodno jezde između molekula i tehnički bi vodu pretvorile u metal.

Problem je jer, da bi vodu preveli u metalno stanje, potrebno je čak 15 miliona atmosfera pritiska, kako navodi autor studije Pavel Jungvirt hemičar sa Češke akademije nauka u Pragu. Upravo iz ovog razloga mnogi geofizičari sumnjaju da voda postoji u ovom stanju u centru mnogih gigantskih planeta poput Jupitera, Neptuna i Urana.

Ali Jungvirt i njegove kolege su se odmah, naravno, zapitali da li bi mogli to isto da učine ali na drugi način, ovde na Zemlji i to bez stvaranja ludačkih pritisaka kao što postoje na Jupiteru? Odlučili su se da iskoriste alkalne metale, poput natrijuma i kalijuma, koji imaju samo po jedan elektron. Alkalni metali imaju tendenciju da "doniraju" ovaj elektron drugim atomima kada formiraju hemijske veze, jer "gubitak" tog usamljenog elektrona čini alkalni metal stabilnijim.

Alkalni metali takođe mogu da eksplodiraju pri dodiru sa vodom. Ali, prema njihovoj teoriji, ako bi nekako uspeli da izbegnu eksploziju, mogli bi da pozajme elektrone od alkalnih metala i da ih iskoriste da pretvore vodu u metal.

U njihovom eksperimentu, opisanom u članku objavljenom u sredu 28. jula u časopisu Nature, team je upravo to i uradio. Eksperiment su započeli sa šoricom punim natrijuma i kalijuma, iz kojih su iscedili male kapljice i izložili vodenoj pari. Voda je formirala 0.1 mikrometar filma preko površine metalne kapljice i istog trena su elektroni krenuli da jure u vodu.

Da bi ekperiment uspeo elektroni su morali da se kreću brže od eksplozivne reakcije. Onog trena kada su elektroni iz alkalnih metala u vodu, neverovatna stvar se dogodila: za nekoliko kratkih trenutaka VODA SE PRETVORILA U SJAJNU I ZLATNO-ŽUTI METAL! Uz pomoć spektroskopije tim je i dokazao da je žuta materija METAL! 😃😃😃

Kako objašnjava jedan od autora Robert Sejdel:

Naša studija ne samo da pokazuje da metalna voda može da se proizvede na Zemlji, već je i naučno definisana spektroskopijom. Celu tranziciju iz vode u metal možete videti golim okom.

Autor: redporta.rs