Novi DOOM tera te da misliš o starom DOOM kao o nečemu što bi MOŽDA dao svom petogodišnjem PTSD agresivnom bratu za smirenje.

Fluidnost ✓– KRV ✓– GUNS GUNS GUNS ✓– Pametni AI ✓– i ono što je možda nedostajalo pre – PAMET.

DOOM iz 2016. dao je preko potrebnu terapiju defibrilatorom starom i pomalo zaboravljenom žanru pucačina. DOOM Eternal to čini starom DOOM, i nema više povratka nazad. Ako se sećate starog načina kako da pobedite igru, slobodno ga zaboravite. Novi neprijatelji su mnogo pametniji, koriste najrazličitije taktike da vas okruže i izlome, nema više kilo municije, a "melee"? Pf! Ne radi skoro ništa. Može vam se činiti preteško u početku, ali onda ćete polako shvatiti ono šta igra želi od vas. Posle toga, nećete moći da stanete. Sve oružje (kojeg ima na tone) je alat – stoga morate znati pravi alat za pravi posao. Neopisivo je važno da naučite protivnika da bi znali kako da ga pobedite. Municiija je ograničena namerno da bi vas naterali da budete efektivni. I najvažnije, zaboravite na spamovanje vama najdražeg oružja koje, po vama, najlepše boji zidove u arterijsko crvenu. Morate koristiti SVE što vam dođe pod ruku.

Oklop, health i municija su sada resursi kao u RTS. Glory kills su idalje tu i bolji su nego ikada pre, preko njih dobijate energiju i naravno raj su za oči epskog i brutalnog kasapljenja demona. Legendarna motorna testera daje insta-kill i izbacuje tonu municije, ali teško je naći dovoljno municije za nju. Pored toga i bacač plamena na ramenu radi zajedno u kombinaciji, jer smanjuje oklop neprijateljima dok gore. Kombinacija ove tri stvari su krucijalne da vas izvuku iz svih mogućih demonskih go%&na u koja upadnete. 

Foto: https://geekculture.co/geek-review-doom-eternal/

Ima zaista MNOGO načina kako da se unapređujete tokom prelaska igre. Na svako oružje možete nakačiti po dva moda, i na kraju mastery sposobnost koju dobijate nakon završetka posebnog izazova (ubij to i to sa tim i tim). Samo pretor odelo ima 20 mesta za unapređivanje sa tokenima, plus unapređenja za energiju, oklop, količinu municije. I naravno mesta za rune, koje otkrivate usput.

Od svega ovoga može da vam se zavrti u glavi, i možete se na trenutke osetiti izgubljeno u različitim statovima, dodacima, tokenima i slotovima. Ali to samo traje dok ne otkrijete kako sve to zapravo radi. Vi ne levelujete, već birate šta vam treba na osnovu onoga kako ste otkrili da je najlakše (ili najmanje teško) nositi se sa frenetičnom bujicom demona. Način i redosled kojim ih dobijate samo pokazuje način na koji vi igrate. Modovi za oružja nisu samo nov način da spržite nešto, već sve ima svoju ulogu.

Foto: https://slayersclub.bethesda.net/en/media

Što se tiče priče, samo ću vam preneti ovo - igra počinje tako što naš glavni lik, vrli domaćin koljač demona, ošamari monitor dok počinje intro igre. I to je to. Tako da vam i sama igra poručuje "pusti priču stižu demoni".

Dizajn nivoa je standardno fantastičan (i nemerljivo bolji od DOOM-a iz 2016.), imate oko pola tuce planeta i dimenzija kroz koji ćete naučiti sve o istoriji pakla, Sentinalima (svemirski vikinzi) i o samom našem glavnom liku. A sav kontekst priče i opis mesta na kojima se nalazite imate lepo složeno u kodeksima koje sakupljate usput. Mogu samo reći da svi ljubitelji gothic SciFi-ja neće biti razočarani.

Foto: https://doom.fandom.com/wiki/Nekravol

DOOM Eternal je težak, ne prašta ali obožavaćete ga. Traži od vas da uključite mozak i da zaboravite na stari "spray and pray" sistem. Zadovoljstvo, to je najbolje kako mogu da ga opišem. Zadovoljstvo kad 30x zaginete samo da otkrijete da ste bili glupi i da je rešenje bilo tu sve vreme. Naravno, za sve one male sisice koje žele da ih neko vodi za ruku tu je idalje "i'm too young to die" nivo težine.

Ostali, drž'te se. I nek nam je DoomGuy u pomoći.

IZVOR: YT / DOOM Eternal – Official Launch Trailer

Autor: redportal.rs

#DOOM

#DOOM Eternal

#Demon

#Demons

#Demonslayer

#FOS

#GOTY

#Pucačina