Microsoft će svoju uslugu Cloud gaiming doneti na Xbox konzole kasnije ove godine.

Kompanija je u utorak najavila da će Xbox Cloud Gaming, koji omogućava igračima da prenose igre umesto da ih moraju instalirati na uređaj, stići na svoje nove konzole Xbox Series x i Xbox Series S, kao i na starije Xbox One mašine ovog praznika.

Američki tehnološki giganti poput Microsofta, Google i Amazona vide budućnost video igara izvan konzola, gde će pretplatničke usluge i softver igrati mnogo veću ulogu.

Iako Microsoft i dalje ulaže velika sredstva u Xbox hardver, takođe stavlja veliki fokus na Xbox Game Pass, uslugu pretplate koja igračima daje pristup biblioteci od preko 100 naslova za oko 15 dolara mesečno.

Cloud Gaming, gde se igre hostuju na udaljenim serverima i prenose korisnicima preko interneta, veliki su deo Microsoft strategije. Cilj je privući igrače u Microsoft ekosistem putem niza različitih uređaja.

Trenutno je XboX Cloud Gaming dostupan samo na mobilnim uređajima i računarima. Sada Microsoft planira da ga donese na konzole. Takođe ima plan za pokretanje Cloud Gaming na televizorima kroz partnerstvo sa proizvođačima i sopstvene namenske ključeve za striming.

Foto: Instagram.com/jobsterplaysxbox

Microsoft je predstavio prozor za igre u oblaku na konzolama na sajmu video igara Gamescom. Događaj se obično održava u Kelnu u Nemačkoj, ali je ove godine pušten na internet samo zbog pandemije korona virusa.

Japanski rival Sony takođe ide na usluge putem svoje pretplatničke ponude za PlayStation Plus, koja igračima omogućava pristup mrežnim igrama za više igrača i odabiru besplatne igre svakog meseca.

Ali kompanija uglavnom reklamira svoje ekskluzivne igre u pokušaju da namami potrošače. Hit franšize poput The Last of Us i God of War, na primer, mogu se naći samo na PlayStation platformama.

Međutim, Microsoft u poslednje vreme troši agresivnije na ekskluzivni sadržaj. Firma je prošle godine kupila Bethesdu, kultnog izdavača video igara iza franšiza poput The Elder Scrolls i Fallout, za 7,5 milijardi dolara.

Video igre su doživele procvat 2020. godine, jer su se ljudi okretali kućnoj zabavi tokom zatvaranja Kovida. Sada je to industrija vredna 180 milijardi dolara, prema istraživačima tržišta IDC. Kako različite zemlje odbacuju ograničenja pandemije, ostaje da se vidi može li se zamah nastaviti.

Autor: redportal.rs

#Cloud

#CloudGaming

#Gaming

#Microsoft

#XBOX