Trenutno broji oko 1,8 milijardi aktivnih naloga 📲

Na današnji dan pre tačno 20 godna Gugl je lansirao Gmail - besplatnu uslugu elektronske pošte koja je obećavala 1 gigabajt prostora za skladištenje po nalogu, što je bilo nezamislivo u to vreme. Gmail je odmah izazvao sumnju u javnosti, s obzirom na to da je lansiran na Svetski dan šale, kada su osnivači Gugla Leri Pejdž i Sergej Brin, tradicionalno predstavljali šaljive ideje, piše Telegraf.rs.

Gmail, ipak, nije bio šala, već početak revolucije u načinu na koji koristimo elektronsku poštu.

U eri kada su vodeće usluge elektronske pošte nudile prostor za skladištenje od svega nekoliko desetina mejlova, Gmail je došao s ponudom od 1 GB, omogućavajući korisnicima da skladište oko 13.500 poruka. Ovo je bilo 250 do 500 puta više od tadašnjeg kapaciteta, postavljajući novi standard u industriji.

Gmail nije samo ponudio obilje prostora za skladištenje, već je bio opremljen i Gugl tehnologijom pretrage, što je korisnicima omogućilo brzo pronalaženje potrebnih informacija. Uz to, Gmail je automatski grupisao komunikaciju po temama, pretvarajući niz mejlova u jedan fluidan razgovor.

Projekat razvoja Gmaila, nazvan Karibu, trajao je 3 godine i bio je prvi korak ka širenju Gugl internet carstva. Usledili su Gugl maps, Gugl Docs, akvizicija YouTube-a, kao i uvođenje Chrome pregledača i Android operativnog sistema.

Iako je Gmail odmah privukao pažnju, početna ponuda je bila ograničena na mali broj korisnika zbog ograničenih računarskih resursa. Gmail je takođe jasno stavio do znanja da će se sadržaj mejlova skenirati u svrhu boljeg razumevanja interesa korisnika, što je bio uvod u Gugl poslovni model usmeren na oglašavanje.

Gmail sada broji oko 1,8 milijardi aktivnih naloga, svaki s 15 gigabajta besplatnog prostora. Uprkos povećanju kapaciteta, potreba za dodatnim prostorom za skladištenje i dalje raste, što Gugl koristi kao priliku za prodaju dodatnog prostora u svojim podatkovnim centrima.

Gmail je promenio način na koji razmišljamo o elektronskoj pošti i skladištenju podataka, utirući put novim inovacijama u digitalnom svetu. Iza šaljive premijere na Dan šale, stajala je vizija koja je definisala budućnost interneta kakvu danas poznajemo.

Autor: telegraf.rs