Na zemlji i u vodi i u vazduhu na vodonik? 🤔

Novi koncept aviona koga bi pokretao vodonik prikazana je u ponedeljak, prema njemu putnici će moći da putuju bilo gde u svet sa nivoom štetnih emisija jednakim NULI.😃

Jednim udarcem presekalo bi se vreme puta i njen uticaj na klimu planete. Avion bi putovao istom brzinom kao i današnji putnički avioni ali ni njihov domet bio daleko veći. Letovi između SAD i Australije i Evrope i dalekog istoka bi sada mogli da budu svedeni na jedan let bez presedanja. Prvi letovi se očekuju 2030. godine.

Kako obajašnjava CEO Jet Zero Ema Giltorp:

Istraživanja Aerospace technology institute prikazuju sav potencijal vodonika u ostvarivanju globalne povezanosti sa nulom emisija. Revolucionarna tehnologija čini se da će odigrati ključnu ulogu u smanjenju emisija aviona.

Avion bi koristio tečni vodonik, gorivo koje se istražuje za primenu i kod aviona i kod automobila, koji daje daleko više energije nego kerozin, ali ne ispušta nikakav ugnjen dioksid tokom rada. Pored klimatskih benefita, tečni vodonik težak je za trećinu manje od kerozina za istu dužinu leta - zbog čega se domet letelica drastično povećava.

Svaki avion bi imao dva velika rezervoara ohlađenog tečnog vodonika pozadi, sa dva manja rezervoara u krilima i na prednjoj strani aviona radi balansa. U tradicionalnim dizajnima aviona, gorivo se čuva u krilima ali postavljanje rezervoara u prednjem i zadnjem delu aviona eliminiše potrebu za stvaranjem dodatnih aerodinamičnih struktura da bi se održao avion u vazduhu.

Dizajniran na Vazdušno-kosmičkom institutu u Velikoj Britaniji, tim veruje da će projekat biti ogromna šansa za obične ljude i vlade da smanje izbacivanje štetnih gasova u atmosferu, stvarajući nove poslove u procesu.

Kako objašnjava Kris Gir, direktor projekta:

U vreme globalnog fokusa na probleme klimatskih promena, naš projekat je zaista fokusiran na revoucionarnu viziju budućnosti baše globalne sposobnosti putovanja - da povežemo porodice, biznise i nacije sa nula štetnih gasova.

Iako vodonik izgleda kao obećavajuća opcija za budućnost na kopnu, u vodi i vazduhu opet ima povelikih poteškoća i izazova. Kao što smo naveli, mora da bude čuvan na ekstremno niskim temperaturama, što otežava dizajn letelica. Pored ovoga, iako vodonik ne prozvodi štetne gasove tokom sagorevanja, 95% svog vodonika u SAD se proizvodi reformom pare i metana, koje koristi fosilna goriva i proizvodi ugljen-dioksid.

Više Metoda se istražuje, ali za sada ništa nije još otkriveno što bi bilo tržišno isplativo.

Autor: redportal.rs

#AVION

#PRDC

#Tečni vodonik

#Vodonik

#Zelena tehnologija

#ekologija

#vazduh

#voda

#zemlja