Ljudi su čudna bića... 😏

Nije nikakva novost da je na svim društvenim mrežama posebno popularna kategorija videa ceđenja najrazličitijih bubuljica - od običnih mitisera do cisti veličine pesnice.

Sudeći po mišljenju mnogih psihologa, posmatranje ovih ogavnih videa ima isti koren kao i gledanje horor filmova. Tačnije, kao što horor filmovi pružaju susret sa strahom u sigurnom okruženju, tako i ceđenje bubuljica i čišćenje zapušenih ušiju pruža susret sa drugim osećajem nelagodnosti.

ZAŠTO NEŠTO OGAVNO LJUDIMA DRŽI PAŽNJU?

Veoma slično strahu, osećaj nelagode i odbojnosti univerzalan je za sve ljude i njegova evolutivnaa uloga je prvenstveno zaštita. Postoje 2 vrste tog osećaja:

1. Osećaj odbojnosti prema svemu što može biti otrovno i opasno po život za nas. Prvenstveno u kontekstu ishrane.

2. Zaštita od nečega što indirektno može nama da se dogodi. Odličan primer je kada neko kine pored nas i nakon toga krenu sline da mu cure iz nosa. Taj čin je za nas indikator da je osoba zdravstveno kompromitovana i mi nagonski ne želimo da budemo u njenoj blizini ili, ako moramo, preduzimamo sve neophodne mere zaštite.

S obzirom da je ovo uslovni refleks koji mi ne možemo svesno kontrolisati, postaje veoma lako igrati se sa njime.

BIHEVIORIZAM

Zbog potencijalnog rizika po zdravlje, ljudima je takođe urođen još jedan nagon - želja da to podele sa drugima. Rekacija odbojnosti prema nečemu što može uticati na zdravlje vaše okoline i vas je u ranom periodu razvitka čoveka bila presudno važna informacija. Logika toga je jasna, ako iko od njih "dobije tu zarazu" a deo su mog plemena, postoji šansa da je i ja dobijem. Tako da je u korenu toga naš osnovni nagon - nagon za preživljavanjem.

Ovu tvrdnju potkrepljuje i naučni rad iz 2001. godine sa Univerziteta Stanford koji se bavio praćenjem više različitih lažnih vesti puštenih u etar. U svakom eksperimentu je pokazano da što je urbana legenda ili priča bila ogavnija, to je bila popularnija i raširenija.

Kada sve informacije o ljudskom biheviorizmu saberemo i u taj miks nagona dodamo društvene mreže, to je to - dobijate enormnu popularnost onoga od čega se 90% ljudi prevrne stomak. 😁😁😁

IZVOR: YT / World's Greatest Medical & Fitness

IZVOR: YT / Dermamatic SATISFY

Autor: Brandon Specktor / Redportal.rs

#bubuljice

#ceđenje

#kozmetika

#koža

#odvratno

#popularno

#viralno