Majka ostala sa svojim mladuncima do kraja 😥

Otkriven je fosil dinosaurusa koji sedi na jajima. Fosil koji je u pitanju pripada oviraptosauru, grupi pticolikih dinosaurusa, koji su živeli tokom perioda Zemljine istorije koji se naziva kreda, a koji čini 3. i poslednji period mezozoika (poznatog i pod imenom doba dinosaurusa), koji je trajao pre od 145 do 66 miliona godina. Novi fosil je oko 70 miliona godina star i otkriven je u Guangzou u južnoj Kini.

Kako objašnjava doktor Šundong Bi:

Fosili dinosaurusa očuvani na svojim gnezdima su ekstremno retki, kao i fosilizovani embrioni (jaja). Ovo je prvi put da je zemljani (ne leteći) dinosaurus otkriven da sedi na svojim jajima - i to očuvan kao jedan spektakularni fosil.

Fosil se sastoji od delimičnog skeleta velikog, pretpostavlja se, oviraptorida, koji čuči kao ptica iznad gnezda u kome su 24 jaja. Bar 7 od 24 imaju očuvane kosti ili delimično sačuvane skelete neizleglih embriona. Kasni stadijum razvoja embriona i pozicija majke ukazuju da je do smrti došlo tokom inkubacije, pre no tokom polaganja ili čuvanja jaja.

Prema paleontologu doktoru Lamanu:

Ovakva otkrića, suštinski okamenjeno ponašanje dinosaurusa, najređi je od najređih fosila koje možemo da pronađemo. Iako je nekoliko odraslih oviraptorida pronađeno na jajima i ranije, ni u jednom nisu otkriveni embrioni. Kod najnovijeg nalaza jaja samo što se nisu bila izlegla, što ukazuje da je oviraptorid bio u gnezu već duže vremena pre smrti. Ona je dala svoj život dok je pokušavala da izlegne svoje mlade, ne odustajući ni sekundu.

Tim je takođe izveo analize izotopoa kiseonika, koji pokazuju da su jaja bila u inkubaciji na visokim temperaturama, kao kod ptica. Takođe, iako su svi embrioni bili dobro razvijeni, neki su prednjačili u odnosu na druge, što može ukazivati na to da jaja položena u isto vreme prolaze različiti inkubacioni period.

Još jedan zanimljivi nalaz predstavlja činjenica da su u abdomenu jedinke otkriveni kamenčići. Ovo su gotovo sigurno tzv. gastroliti ili "stomačni kamenčići", kamenje koje je dinosaurus namerno progutao da bi olakšao sebi varenje. Ovo je prvi put da je pronađen nedvosmisleni dokaz gastrolita u oviraptoridima.

Kako objašnjava paleontolog doktor Ksu:

Potpuno je neverovatno da toliko informacija o biologiji može da se dobije iz samo jednog fosila. Godinama ćemo učiti iz samo ovog nalaza.