Ljudi već vekovima koriste modu kao oblik samoizražavanja. I pokazalo se da jedan od najsnažnijih efekata nije samo ono što nosimo, već i boja koju nosimo.

Poverenje je ključno za izgradnju bilo koje vrste odnosa. Pozvati nekoga novog u svoj život ili preuzeti dugoročnu obavezu ne može se dogoditi ako ne postoji poverenje – ili pak na profesionalnom planu, vaš poslodavac vam mora da vam veruje ako tražite unapređenje. Ali, sigurno niste znali da nešto tako jednostavno poput presvlačenja može promeniti način na koji vas drugi ljudi gledaju, piše Bestlifeonline.

Ljudi već vekovima koriste modu kao oblik samoizražavanja. I pokazalo se da jedan od najsnažnijih efekata nije samo ono što nosimo, već i boja koju nosimo. “Boja naše odeće služi kao signal drugima; ona im govori ko smo”, objašnjava modna kompanija The Good Trade.

“Naši mozgovi povezani su sa čulnom okidačima s emocijama. Neki okidači podstiču sreću, drugi tugu”, objašnjava Susan Gagnon, modni stručnjak i glavna urednica Costumes Heaven.

Srećom, ne morate da trošite svoje vreme pokušavajući da otkrijete koja je boja povezana s višim nivoima poverenja – jer su istraživači već otkrili odgovor u nedavnoj studiji.

Istraživači sa Univerziteta Soochow u Kini nedavno su pokušali da “istražite uticaj” boja odeće na percepciju poverenja, objavivši svoja otkrića u International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT) u maju 2021. Istraživači su okupili 32 učesnika koji su imali zadatak da ocenjuju nivo poverenja koju su osećali prema digitalnoj figuri koja nosi isto poslovno odelo fotošopirano u različite boje: crvenu, žutu, zelenu, plavu, ljubičastu, narandžastu, žuto-zelenu, plavo-zelenu i plavo-ljubičastu. Prema studiji, plava boja, a zatim plavo-ljubičasta, smatraju se najverodostojnijima.

“Oni koji nose plavu i ljubičastu odeću dobijaju veće ocene poverenja”, napisali su istraživači.

Dejvid Li, stručnjak za boje i dizajner enterijera u maloprodaji, kaže da će boje poput plave i ljubičaste verovatno učiniti da nas drugi ljudi vide kao verodostojnije jer postoje “pozitivne asocijacije” s tim nijansama. Na primer kako ističe Gagnon, plava boja se često povezuje s nebom, koje je “mirno i spokojno”, prema Gagnonu.

“Dakle, kada ljudi vide druge u plavom, njihov mozak to povezuje s mirom neba”, kaže ona.

Prema Liju, osobine poput smirenosti i vedrine mogu povećati sigurnost koju ljudi osećaju u drugima. “To pomaže u stvaranju poverenja i dobijate osećaj sigurnosti. To prenosi pouzdanost”, objašnjava.

Naravno, možete odabrati da nosite plavo u važnim situacijama, na primer tokom razgovora za posao. Ali vaša prirodna privlačnost prema određenim bojama zapravo puno govori o tome ko ste zapravo. “Boje koje odaberete da nosite predstavljaju vaše sklonosti. Nesvesno biramo boje koje odgovaraju našoj ličnosti”, kaže Gagnon.

Studija je odredila i boju odeće koja je dobila najnižu ocenu poverenja: zelena. Ova nijansa se “uopšteno povezuje s motivisanim i ambicioznim ljudima”, prema Gagnonu. Iako bi to moglo da zvuči kao dobra stvar, verovatno će vas ljudi doživeti kao vrlo ambicioznog—što nije uvek najbolji temelj za poverenje.

Kao što Li primećuje, zelena se boja takođe često povezuje s eksplicitnije negativnim osobinama kao što su prevara i pohlepa. Džesika Kats, modni stručnjak i pisac o životnom stilu u Soxyju, ponavlja da je nijansa povezana s ljubomorom i zavišću. “Ljudi je smatraju nepouzdanom bojom u mnogim kulturama i tradicijama”, objašnjava Li.

Autor: Krstarica

#garderoba

#ljubičasta

#odeća

#plava

#poverenje

#zelena