Da li ste nekad primetili da previše ličite na prijatelje? 😅

Kad vam sledeći put neko kaže da bi ste se sa nekim slagali jer "ličite" za to postoji sad i naučni dokaz. 😅

Prema studiji sa Jejl Univerziteta u Kaliforniji dokazano je da su često dobri prijatelji genetski slični i mogu i da imaju i 1 % istih genetskih varijanti, što je dosta u genetici, slično kao rod četvrtog kolena.

- Ovo nam da je dublju sliku o načinu kako nastaju prijatelji - rekao je Nikolas Kristakis, profesor sociologije, evolutivne biologije i medicine na Jejlu, ko-autor studije, zajedno sa profesorom Džejmsom Faulerom koji predaje genetiku na Univerzitetu San Dijego.

- Ne samo da se zbližavamo sa ljudima koji su na površnom nivou srodni snama već se to odvija i na dubokom genetskom nivou. Kao da su nam rod iako nisu - dodaje Kristakis.

Tokom vršenja studija 2014. 2 profesora su istraživala više od 1.5 miliona genskih varijanti ljudi koji su učestvovali u istraživanju. Većina njih su bili iz Evrope. Istraživači su uporedili gene između prijatelja kao i između potpunih stranaca.

#genetika