Izložba podrazumeva tri VR instalacije i dve svetlosno-zvučne instalacije u prostoru

U petak, 26. aprila u 19 časova biće otvorena izložba Geometrija praznine / Geometry of Void umetnice Ane Knežević. Ova samostalna izložba naslanja se na njena ranija istraživanja fizičkog i virtuelnog prostora kao bazičnog okvira za dalje delovanje na nivou opažajnog i doživljenog. Kustoskinja izložbe je Una Popović.

Foto: Ana Knežević/Ana Knežević

Geometrija praznine referiše na među-prostor dobijen u distanci/razlici između fizičkog prihvatanja jasnih i postojećih elemenata, i delanja tela i čula pri uranjanju u konstruisan svet virtualne realnosti. Izložba pravi zanimljivo usložnjavanje u odnosu na ranije radove Kneževićeve gde se sada vizuelna istraživanja svetlosno – zvučnih prostornih instalacija kombinuju sa VR instalacijama, te se događaj na nivou poimanja energije kroz realan i relativan prostor, temporalizaciju forme, postavlja kao predmet izložbe, ali i autorkina ideja suštine umetnosti.

Foto: Ana Knežević/Ana Knežević

Izložba Geometrija praznine / Geometry of Void podrazumeva tri VR instalacije i dve svetlosno-zvučne instalacije u prostoru. Knežević predstavlja VR instalaciju Orbital Resonance (2024) zajedno sa Magnetic Flower (2023) i Sonic Geometry (2021) koje su prvi put u fizičkom prostoru bile prikazane 2023. godine u Njujorku, na samostalnoj izložbi Circle of Resonance u Culture Hub-u. Saradnici na VR instalacijama su stručnjak Alex Lashkhi iz Tbilisija i Tornike Suldze za VR Sonic Geometry.

Foto: Ana Knežević/Ana Knežević

Posmatrač pristupa VR radovima uz pomoć Valve Index VR seta, koji se sastoji od laserskih uređaja koji stoje postavljeni u uglove prostora, dijagonalno jedan preko puta drugog obrazujući prostornu mrežu uz pomoć koje se korisnik orijentiše u virtualnom svetu, kao i naočara i slušalica koje deluju kao receptori. Upotrebom džojstika “teleportuje” se iz jednog u drugi prostor. Radovi su imerzivni. Posmatrač ima osećaj telesnog uranjanja u apstraktne prostore koji ga u potpunosti obuhvataju. Dok iz različitih uglova posmatra geometrijske oblike razvija se i skulptoralni odnos prema svetlu te posmatrač “slobodno uranja u svetlosne volumene”.

Izložba traje do 17. juna 2024. godine.

Ana Knežević (Beograd, 1976) interdisciplinarna je umetnica. Kreira svetlosne i zvučne instalacije, crteže i VR instalacije. Od 2017. istražuje nove oblasti koje je uvela VR tehnologija. Dobitnica je CultureHub stipendije i rezidencije u Njujorku 2018. godine kao i nagrade Pollock-Krasner 2017. godine, nagrade CEC ArtsLink u Njujorku 2012. godine i Beogradske nagrade za crtež Fondacije Vladimir Veličković 2009. godine. Osim u Srbiji, samostalno je izlagala u Njujorku, Bostonu, Parizu itd. Od 2013. godine živi i radi u Njujorku.

Sponzor izložbe je Wiener Städtische osiguranje.

Autor: Redportal.rs